Spremembe zakona ZOFVI vračajo šolstvo v samoupravne čase

DELI:
16.07.2009, NSi
Novela zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI), ki jo je včeraj potrdil Državni zbor RS, vrača šolstvo v stare čase, ko so bili otroci last države in njenih političnih potreb. Prav tako zmanjšuje vlogo staršev in ukinja pravice svetov staršev. Potrditev novele zakona ZOFVI pomeni konec partnerskega delovanja v Svetu šole.

V dosedanjem zakonu o financiranju vzgoje in izobraževanje, ki ga je pripravila prejšnja vlada, je bila dana možnost, da starši izberejo za svoje otroke vzgojno-izobraževalno institucijo, ki bo v skladu z njihovim prepričanjem (zasebno šolo). V primeru noveliranega zakonskega predloga bo minister imel možnost s sklepom ukiniti financiranje zasebne osnovne šole, če ta ogroža javno šolo. To je neustavno dejanje, ker jemlje staršem pravico do izbire šole, še posebej socialno šibkim družinam, ker bi morali tako po novem plačevati 100% šolnino v zasebni šoli.

V Ustavi RS je tudi zapisano, da je OŠ obvezna in da je financirana iz javnih sredstev. Zato je ravnanje ministrstva neustavno, ker že ves čas finančno diskriminira šole (starše) glede na ustanoviteljstvo. Tako »državne« kot zasebne šole uresničujejo javni interes, zapisan v Ustavi. Zasebne šole bodo za svoje kakovostno delovanje dobile od ministra nagrado o ukinitvi financiranja. To je seveda absurdno, saj mora biti cilj šolske politike kakovostna zasebna in »državna« šola. Poleg tega ministrstvo želi ukiniti pluralnost in različnost modelov v šolstvu, kar siromaši zdravo tekmovalnost v kakovosti in ukinja svobodo izbire.

Prejšnja vlada je uredila razmerja v svetih šol v smeri partnerstva med vsemi akterji  3:3:3, tri predstavnike imajo starši, tri učitelji in tri ustanovitelji (občine ali država). Sedaj pa s spremembo zakona spet uvajajo samoupravni sistem, ko naj bi učitelji samoupravljali šolstvo, imeli naj bi ponovno pet članov. S tem se  odpravlja partnerstvo med učitelji, starši in učenci. Vemo, da Svet šole ne sprejema strokovnih odločitev, zato ne potrebujejo učitelji večine.  Sveti šol so predvsem v vlogi upravljavca in prav je, da delujejo partnersko med starši, učitelji in ustanovitelji. Občine so v svojem glasilu že izrazile nezadovoljstvo nad ponovnim uvajanjem povečanega števila učiteljev v svetu šol.