Matej Tonin na odboru za infrastrukturo: Dlje kot bomo odlašali s popravilom cest, večja bo škoda

DELI:
16.04.2015, NSi

MatejTonin_za_govornico_v_DZ

Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je na nujni seji, ki jo je zahtevala Poslanska skupina NSi s prvopodpisanim Matejem Toninom, razpravljal o stanju državnih cest. Poslanci so ugotavljali, da je stanje zaskrbljujoče, od vlade pa do konca septembra pričakujejo razmislek o možnostih za zagotovitev sistemskih virov financiranja za vzdrževanje državnih cest.

Vodja PS NSi Matej Tonin je uvodoma poudaril, da je v Sloveniji od več kot šest tisoč kilometrov državnih cest 70 odstotkov v zelo slabem stanju. “Dlje kot odlašamo s popravilom, večja bo škoda pozneje. Zaradi pomanjkanja denarja je bilo ustavljenih več kot sedemsto projektov in investicij na področju cest,” je dejal Tonin.

Ob tem je Tonin spomnil, da možnosti financiranja obstajajo v obliki učinkovitega črpanja evropskih sredstev, infrastrukturne obveznice, bencinskega centa in višjih cestnin za tuj tovorni promet. “Možna so tudi zasebna vlaganja oziroma javno-zasebno partnerstvo,” je dejal Tonin in omenil, da je takšne možnosti sicer že obelodanil tudi ekonomist Jože P. Damijan. “Za začetek bi bilo zelo pomembno, da bi vsaj namensko zbrana sredstva porabili za ta namen,” je še pristavil vodja PS NSi.

NSi je na seji odbora predlagala, da bi vladi naložili, da v treh mesecih predloži načrt sistemskega zagotavljanja finančnih sredstev za redno vzdrževanje in obnavljanje cestnega omrežja. Kot je poudaril Tonin, bi v tem roku vlada nanizala možnosti, do končnega postopka oblikovanja proračuna pa bi potem imeli še dovolj časa za razpravo o različnih možnostih. A je odbor s koalicijo tak sklep zavrnil in namesto tega podprl predlog sklepa koalicijskih strank. S tem sklepom je odbor ugotovil, da je stanje zaskrbljujoče, vladi pa predlagal, da od 30. septembra preuči možnosti in predlaga rešitve za sistemsko zagotavljanje finančnih sredstev za redno vzdrževanje in obnavljanje državnih cest v državi.