Ureditev prometa v mestu Ljubljana

DELI:
20.08.2010, NSi

V svojem
volilnem programu smo se v veliki meri posvetili temam, ki vsakodnevno »težijo«
prebivalce mesta in vse tiste, ki v Ljubljano dnevno migrirajo. Promet je ena
tistih perečih tem, za katero smo v NSi prepričani, da v preteklih obdobjih ni
bila obravnavana strokovno, predvsem pa z realizacijo prometne ureditve ne
moremo biti zadovoljni.

 

V svojem
programu izpostavljamo sledeče rešitve za ključne prometne zagate:

1.      dokončanje notranjega ringa Ljubljanskih
ulic;

2.     
nadgradnja avtocestnega mestnega obroča;

3.     
spodbuditev novih navad prevoza delovnih migrantov in meščanov, z
vpeljavo prijaznejših avtobusnih in železniških programov; 

4.     
revidiranje projekta nove ljubljanske železniške postaje, iz vidika
možnosti poglobitve železnice in

5.     
ukrepi za mirujoč promet, ki ne bo dušil duše Ljubljane.

 

Dokončanje
notranjega ringa Ljubljanskih ulic je nujno potrebno saj bo le ta z novim
mostom preko Ljubljanice, širitvijo Njegoševe ceste ter navezavo na Topniško in
Drenikovo cesto odprl prometne tokove na vzhodnem delu notranjega mestnega
jedra.

Navezava
in dela naj bi se že začela v času sedanjega župana, a so s strani inšpektorata
ustavljena, saj postopki pridobivanja dovoljenj niso zaključeni. To je še en
dokaz več, da se projektov na način kot jih vodi sedanje mestno vodstvo ne sme
voditi.

Kako nam
služi avtocestni obroč mesta Ljubljane? Ima dve ključni pomanjkljivosti,
in sicer manjka navezava na zahodnem delu (priključek Kozarje ), ter na
vzhodnem delu pri navezavi Litijske ceste, ki ni izvedena kot sodobna mestna
štiripasovnica.

Oba
projekta sta že v preteklosti bila za NSi prioritetni zahtevi, a žal kljub
obljubam aktualne oblasti neuresničeni. Za pričetek realizacije obeh projektov
so bila že zagotovljena finančna sredstva pod prejšnjo vlado in sklenjen
sporazum med Mestno občino Ljubljana in državnim podjetjem DARS. Danes pa se
bojimo, da so ta sredstva že porabljena, pomanjkljivosti avtocestnega obroča pa
dnevno bremenijo voznike. Ocenjujemo pa, da za Ljubljančane predvidena šestpasovnica
ne bo rešitev zato smo zadržani do projektno načrtovanih širitev severne in
zahodne Ljubljanske obvoznice.

Podatki kažejo, da se je število prepeljanih potnikov v mestnem prometu
zmanjšalo za več kot deset odstotkov, v medkrajevnem pa celo za več kot
trideset odstotkov, kar je velik pokazatelj, da je nujno potrebno nekaj storiti
na področju javnega potniškega prometa (LPP).

Mobilnost
in zagotavljanje drugačnih navad prevoza meščanov nameravamo uresničevati z
različnimi koraki. Ti v veliki meri predstavljajo le nekoliko več upoštevanja
predlogov predstavnikov četrtnih skupnosti ter sodelovanja in povezovanja
občine z LPP ter Slovenskimi železnicami, kot je sprememba nekaterih prog
Ljubljanskega potniškega prometa, hitrejše potovalne hitrosti, hitre
krožne povezave po konturi mesta, širjenje dobre prakse kombiniranih vozovnic
in ureditev ustreznih kolesarskih stez povezanih v kolesarsko mrežo na širšem
območju Ljubljane.

Izvedba
projekta javno-zasebnega partnerstva nove ljubljanske železniške postaje, ki je
bila večkrat najavljena kot eden ključnih projektov sedanjega mestnega vodstva,
praktično stoji. Iz vidika možnosti poglobitve železnice po mnenju mnogih
strokovnjakov, trenutni projekt to onemogoča. Projekt je torej nujno
pregledati, da bo poglobitev železnice  mogoča, saj to pomeni
učinkovitejše in modernejše vodenje železniškega prometa. Predvsem pa bi taka
poglobitev pomenila urbanističen razcvet mesta. S tem bi izginila tudi sedanja
ločnica, ki jo tiri nedvomno predstavljajo. V NSi smo prepričani, da je ne
glede na finančno zahtevnost te investicije, ta nedvomno upravičena, saj se
tiče prav vseh Ljubljančanov in jo gotovo lahko označimo kot »stoletni«
projekt.

Ideja
P + R je bila podana že v času prve Demosove ljubljanske vlade, a se žal v vseh
dvajsetih letih ni primerno uresničila. Da bodo tisti, ki dnevno prihajajo na
delo v Ljubljano svoja vozila parkirali na mestnem robu, jim moramo ponuditi
parkirno mesto in hiter javni prevoz. Zato je za NSi nujna izvedba novih
površin P+R, na tistih delih mesta kjer le ta niso zagotovljena (Črnuče,
Šentvid, Rudnik, itd.). Predvsem pa določitev minimalne cene javnega prevoza.

Odločno
nasprotujemo načrtovanim podražitvam mesečnih vozovnic učencem, dijakom in
študentom, ki nimajo stalnega prebivališča v mestni občini Ljubljana.
Prepričani smo, da mladi ljudje s svojo perspektivnostjo, potencialom in ne
nazadnje že  s samim bivanjem in koriščenjem storitev, ki jih Ljubljana
premore, Ljubljani prinesejo precej več, kot naj bi po besedah župana Jankoviča
bilo izgubljenega zaradi  »neplačanih subvencij«. S tem Ljubljana odpira
vrata še novemu valu vozil v mesto, s strani ljudi, ki so že imeli za mestna
središča in okolje bolj prijazne navade.