Stranpoti šolstva najbolj vidne v mestu

DELI:
03.09.2010, NSi

V MO NSi Ljubljana podpiramo starše, ki želijo, da bi se njihovi otroci intelektualno, čustveno, socialno in duhovno dobro razvijali ter se kasneje kot odrasli dobro vključevali v družbeno življenje. Ob tem se zastavlja vprašanje, ali imajo starši res možnost izbire vzgoje in izobraževanja, za katerega menijo, da bo za njihovega otroka najboljši?  Kaj lahko k temu pripomore občina?

Prvič  gotovo z možnostjo večje fleksibilnosti glede izbire osnovne šole. Kot je na današnji novinarski konferenci povedala Mojca Kucler Dolinar, kandidatka NSi za županjo MO Ljubljana, se je pogovarjala z veliko starši, ki bi svojega otroka radi vpisali v šolo, ki je bližje njihovemu delovnemu mestu ali šolo,  ki jo ocenjujejo kot bolj kakovostno.

Tu pa, kot menimo v NSi, nastopi težava. Zaprošena šola ni dolžna ugoditi vlogi staršev, če bi to povzročilo zmanjšanje števila učencev oziroma oddelkov v šolskem okolišu, kjer učenec živi. Torej, če je nasprotovanje v tisti šoli kamor ga starši ne želijo vpisati.  V NSi Ljubljana menimo, da je nerazumno dajati institucijo pred človeka. Človek mora bili središče vsega.

Številne šole so kakovostne. Vendar pa vse ne ponujajo enako kakovostnih pedagoških pristopov in metod.  Mojca Kucler Dolinar meni, da lahko možnost izbire že osnovne šole  vzpodbudno vpliva na kakovost, na iskanje novih pristopov, upoštevanju potreb otrok in staršev. »Možnost izbire osnovne šole bo potrjevalo kvalitetne učitelje pri vztrajanju k predanem delu,  v korist vsestranskemu razvoju učencev.  Prav to pa bo posledično vplivalo tudi na zvišanje spoštovanja učiteljskega poklica«.

Iz razpoložljivih podatkov izhaja, da v Sloveniji okrog  99 odstotkov otrok obiskuje javne vzgojno-izobraževalne ali vzgojno-varstvene ustanove. Le en odstotek otrok je v zasebnih ustanovah. To razmerje se v državah Evropske unije v grobem giblje okrog 80 proti 20 odstotkov. V mestnem odboru NSi podpiramo vsako dobro zasebno iniciativo, saj menimo, da sodelovanje z zasebno iniciativo prinaša  pluralnost, ki jo raznoliki učenci in čas v katerem živimo potrebujejo. Ta prinaša tudi ugodne finančne učinke, saj stroške zemljišča, prostorov in opreme poravna ustanovitelj šole. Prav zato, bi lahko občina sofinancirala izvajanje samega programa, ki ga država plača 85 odstotkov, občina pa bi lahko krila ostalih 15 odstotkov za program. S tem bi omogočila vsem učencem, ne glede na socialni status, dostop do zasebne šole in staršem omogočila da v skladu z ustavo lahko izberejo za njih in njihove otroke najbolj primerno šolo.

Po mnenju Mojce Kucler Dolinar predstavlja velik dosežek vzgojni načrt, ki ga mora izdelati vsaka osnovna šola posebej. Cilj vzgojnega načrta je, da šole skupaj s starši in učenci načrtujejo vzgojne dejavnosti šole. Zato v NSi nasprotujemo tendencam ministrstva, ki vzgojnega načrta ne podpira. Vzgojni načrt so osnovne šole že pripravile in mnoge, ki delajo v skladu s tem načrtom dosegajo pozitivne cilje. To je pokazal tudi posvet, ki ga je na temo vzgoje in vzgojnega načrta pripravil Zavod RS za šolstvo. Kot županja MO Ljubljana bom podprla vzgojne dejavnosti šol z vključevanjem strokovnjakov s tega področja.

Zavedamo se, da je v današnjem času vzgoja vse bolj zahtevna in odgovorna, zato bomo posebej spodbujali dodatno izobraževanje za učitelje, posebej za učitelje začetnike v sodelovanju s starši in za sodelovanje s starši, kjer bi izmenjavali izkušnje na področju vzgoje, komunikacije v družini in v šoli, ter tudi med družino in šolo.

Naše prepričanje je tudi, da je potrebno že v obdobju osnovne šole spodbujati »aktivno državljanstvo«. Nadgraditi je potrebno projekt »otroškega parlamenta« s stalnim pridobivanjem znanja s področja državljanske vzgoje in usposabljanjem na področju razvijanja kritičnega mišljenja.

Kljub prenovljenemu učnemu načrtu za predmet Državljanska in domovinska vzgoja ter etika v OŠ pa ni zaznati bistvenih konceptualnih sprememb pri usposabljanju učiteljev, ki poučujejo te vsebine.

Mojca Kucler Dolinar daje, kot je poudarila na današnji novinarski konferenci,  temu velik pomen. Tudi tako bi se lahko osnovne šole bolj povezovale s svojim okoljem, učencem bi takšen način dela vzbujal zanimanje za dogajanje v okolju ter jih navajal na vrednotenje dogodkov.

Kot je bilo napovedano na  novinarski konferenci MO NSi dne, 16. julija 2010, je bil na Mestno občino v mestni svet vložen Predlog Pravilnika za subvencioniranje varstva otrok, ki niso vključeni v programe predšolskega varstva. MO NSi predlaga 100 evrov neto mesečno za vse otroke iz prvega starostnega obdobja, ki niso vključeni v programe predšolskega varstva. MO NSi poziva sedanjega župana in mestne svetnike, da pravilnik sprejmejo že na septembrski seji mestnega sveta.