S sprejetim zakonom NSi do nemotenega dostopa reševalcev in gasilcev na avtocestah

DELI:
21.09.2017, NSi

V Novi Sloveniji smo veseli tega, da je bil v Državnem Zboru sprejet še eden izmed naših zakonov. Tokrat gre za spremembe zakona o pravilih cestnega prometa, kjer je po predlogu NSi sedaj uzakonjeno, da se vozila v primeru nesreče lahko umaknejo na odstavni pas in tako reševalcem zagotovijo dovolj prostora za prehod do ponesrečencev.

Zagotoviti je potrebno nemoten dostop reševalcev do ponesrečencev

Kar nekaj časa se namreč na avtocestah občutno povečuje tovorni promet in ker so hitrosti velike, so prometne nesreče tudi bistveno hujše kot na cestah, kjer hitrosti niso tako velike. Zato je v primeru prometne nesreče potrebno zagotoviti reševalni pas za čim bolj nemoten dostop reševalcev.

»V pravilih imamo napisano, da se vozila, ki vozijo na prehitevalnem pasu, razvrstijo do roba prehitevalnega pasu, vozila na voznem pasu pa do desnega roba voznega pasu, vmes pa zagotovijo zadostno širino za reševalna vozila. V primeru, da se dva kamiona najdeta tako na prehitevalnem pasu kot na voznem pasu in se razvrstita po naših pravilih, ostane med njima manj kot dva metra prostora za reševalna vozila, to pa je bistveno premalo, tudi policijsko vozilo ne more, kaj šele gasilsko vozilo, ki meri skoraj tri metre,« je sedanjo prakso v Sloveniji pojasnjeval poslanec NSi.

Potrebujemo poenotenje pravil s tujino

Zvone Lah je zato predlagal spremembo pravil, da bi se vozila lahko v primeru nesreče premaknila na odstavni pas in tako zagotovila dovolj prostora za reševalce, policiste in gasilce. To je ponazoril z videom o dogajanju na naših cestah v primeru nesreče. Reševalec mora namreč večkrat iti iz vozila in jih sam usmerjati na odstavni pas, čeprav je po naših pravilih to prepovedano. Večkrat se zgodi, da mora reševalec zaradi zaprtega reševalnega pasu teči tudi kilometer do ponesrečenca.

»V tujini je to drugače, zato želimo s to spremembo zakona poenotiti pravila s tujino, da tudi naši vozniki, predvsem kamionov na tujih avtocestah, ne bodo plačevali visoke kazni, ker se ne razvrstijo tako kot je to v veljavi pri njih, ampak tako kot pri nas in ovirajo pot reševalcu,« je še pojasnil Zvone Lah.