Matej Tonin: »Gasilstvo ima v Slovenijo dolgoletno tradicijo«

DELI:
24.10.2012, NSi

Poslanci državnega zbora so v sredo obravnavali zakon o varstvu pred požarom. Poslanska skupina NSi je zakon podprla. Stališče je predstavil vodja PS NSi mag. Matej Tonin. Dejal je, da se je gasilstvo v Sloveniji v zadnjih letih, tudi desetletju, blazno razvijalo, tudi s pomočjo lokalnih skupnosti. »Napredovala je tehnika, spremenili pa so se tudi standardi graditve objektov«, je poudaril. Predlog zakona je v imenu vlade predstavil državni sekretar na MORS-u Peter Stavanja. 

Objavljamo magnetogram Petra Stavanje:
»Spoštovana gospa podpredsednica, spoštovane poslanke in spoštovani poslanci.
Zakon o varstvu pred požarom je bil prvi zakon, ki smo ga v naši domovini sprejeli po osamosvojitvi s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Zaradi razvoja sistema je bil kasneje že štirikrat spremenjen. Tokratne predlagane spremembe in dopolnitve Zakona o varstvu pred požarom, pa so pripravljene zaradi naslednjih ključnih razlogov. Razvoj normativne ureditve na posameznih področjih, ki so pomembna z vidika varstva pred požarom je presegel okvire in rešitve, ki jih predstavlja ta zakon. Nekatere rešitve v zakonu so premalo usklajene v okviru razvoja celotnega sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Zakonske rešitve je treba dopolniti in prilagoditi razvoju stroke in zlasti pa dejanskim potrebam na tem področju. Z vidika zmanjševanja administrativnih bremen in poenostavitve postopkov je treba poenostaviti določene stvari v zakonu. Skladno s temi cilji in načeli, na kateri temelji predlog sprememb in dopolnitev zakona o varstvu pred požarom so v predlogu zakona predstavljene naslednje poglavitne rešitve. Vsaka fizična in pravna oseba, samostojni podjetnik, posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost je v skladu z zakonom kazensko in odškodninsko odgovoren za neizvajanje ukrepov s področja varstva pred požarom, kakor tudi za vse posledice, ki zaradi te malomarnosti nastanejo.

Nadalje. Lokalne skupnosti lahko naloge za varstvo pred požarom na svojem območju načrtujejo v programih in načrtih varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, vendar ne smejo biti v nasprotju s programi in načrti sprejetimi na državni ravni.

Nadalje. Z neobveznimi oblikami usposabljanja se izvaja tudi usposabljanje stanovalcev v stanovanjskih stavbah, izvajajo, organizirajo pa ga lahko tako lastniki, kakor tudi uporabniki večstanovanjskih stavb. Pri pripravi prostorskih aktov se mora upoštevati in med drugimi tudi požarno tveganje, zaradi požarne ogroženosti naravnega okolja. Vgrajeni gradbeni proizvodi in materiali, instalacije, napeljave, naprave, opreme, morajo izpolnjevati zahteve za varnost pred požarom, biti v skladu s predpisi o gradnji objektov, s predpisi o gradbenih proizvodih in predpisi o tehnični zahtevnosti za proizvode ter o ugotavljanju skladnosti.

Za gradnjo objektov se glede na požarno zahtevnost objekta izdela zasnova požarne varnosti ali študija požarne varnosti v skladu z Zakonom o varstvu pred požarom. Zasnovo oziroma študijo požarne varnosti lahko izdela odgovorni projektant, ki izpolnjuje predpisane pogoje.

Nadalje, obstoječe zbiranje podatkov in evidence na področju varstva pred požarom je zmanjšano in poenostavljeno na najnujnejši obseg.
Predpisane rešitve glede evakuacijskih poti, intervencijskih površin in požarnih načrtov so dopolnjene in usklajene z dejanskimi potrebami.
Nadalje, natančneje je predpisano, kdaj in v katerih primerih požarno stražo pri delih, ki so požarno bolj zahtevna, lahko opravljajo samo gasilci.
Nadalje, dopolnjen je nadzor vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite.

Z uveljavitvijo zakona bo Uprava Republike Slovenije prenehala izdajati soglasja h gradbenim dovoljenjem.
Pri oblikovanju zakona smo želeli doseči kar največji konsenz stroke, zato smo predlog sprememb in dopolnitev zakona uskladili tudi z Gasilsko zvezo Slovenije, Združenjem slovenskih poklicnih gasilcev in Slovenskim združenjem za požarno varnost, Skupnostjo občin Slovenije, Skupnostjo gasilsko-reševalnih zavodov Slovenije in Inženirsko zbornico Slovenije. S predlaganim amandmajem Odbora za obrambo kot matičnega delovnega telesa pa so v pretežni meri upoštevani tudi predlogi Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora. Hvala.«

Objavljamo magnetogram stališča Mateja Tonina:

»Spoštovane kolegice in kolegi, lepo pozdravljeni!
Gasilstvo ima v Slovenijo dolgoletno tradicijo, to mislim, da mi ni potrebno posebej poudarjati, da je v Sloveniji veliko gasilcev in tudi v tej dvorani nas je kar nekaj gasilcev. In da je gasilstvo eno izmed tistih področji, kjer prostovoljstvo se še razvija in drznil si bom reči živi na veliki nogi, ker je tudi prav, da je tako. V zadnjih letih, tudi desetletju se je gasilstvo v Sloveniji blazno razvijalo, tudi s pomočjo lokalnih skupnosti. Napredovala je tehnika, spremenili pa so se tudi standardi graditve objektov. Do zdaj varstvo pred požarom in drugimi naravnimi nesrečami ureja več različnih zakonov, dogaja se celo to, da se določene določbe podvajajo, nekatere celo izključujejo med seboj. In predlog sprememb Zakona o varstvu pred požarom, ki ga je predložilo Ministrstvo za obrambo ureja dve stvari, prvič posodablja in prilagaja stvari trenutnemu stanju in drugič odpravlja administrativne ovire o katerih so že ogromno govorili moji predhodniki. Jaz mislim, da pri tem zakonu ni veliko spornih stvari, je pa ena izmed stvari, ki jo je izpostavila kolegica Potrata, to pa je odprava revizije študije požarne varnosti. Da ne bo kdo narobe razumel ta zakon ne odpravlja študijo požarne varnosti, odpravlja samo to, da mora Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje na neko študijo, ki jo je naredil nek investitor, jo ponovno pregledati in dati določeno oceno. Zdajšnje izkušnje so pokazale, da takšna revizija ni bistveno prispevala k večji požarni varnosti in da je na nek način to predstavljalo dodatno administrativno oviro in tudi strošek in to je eden izmed ključnih temeljnih razlogov zakaj se ta revizija študije požarne varnosti odpravlja. To tudi pomeni, da bo od zdaj naprej še večja odgovornost za graditve objektov moral prevzeti investitor, kar se nam zdi prav, in da ne bo nekega prelaganja odgovornosti na državne inštitucije, češ, saj ste vi ta načrt tudi pregledali in dali na njega neko soglasje.

Skratka, če zaključim, lahko rečem, da bo Poslanska skupina Nove Slovenije ta predlog popravkov zakona podprla.«