Kako leta 2030 "nahraniti" 200 tisoč električnih avtomobilov?

DELI:
23.01.2018, NSi

Jožef Horvat je v svojem poslanskem vprašanju ministra za infrastrukturo spraševal o vladni strategiji o alternativnih gorivih. Ta bo začela veljati že čez 12 let, v Sloveniji pa imamo preslabotno električno omrežje in premalo vizije, kako projekt e-mobilnosti zares peljati.

Kakšni bodo ukrepi za spodbujanje kupovanja električnih vozil?

Čez 12 let se bo pisalo leto 2030, to pa je letnica na katero se nanaša strategija v prometnem sektorju, ki jo je vlada sprejela oktobra lansko leto. Ta med drugim predvideva, da bo po letu 2030 v Sloveniji dovoljena prva registracija samo električnim avtomobilom. Tako ne bo mogoče več registrirati novo nabavljenega vozila, ki bo uporabljal bencin oziroma dizel. Vlada se je zavezala, da bo s spodbudami, subvencijami in drugimi ukrepi, ravnala v skladu s strategijo.

»Zanima me kakšni so in kakšni bodo ti ukrepi? Državna strategija do leta 2030 predvideva približno 200 tisoč električnih vozil. 200 tisoč električnih avtomobilov bi zahtevalo za 4 % več energije in do 50 % močnejše celotno omrežje. Nizkonapetostno omrežje bi morali okrepiti za 2 ali 3-krat. Omrežje bi morali nadgrajevati 5-krat hitreje kot danes,« je problematiko razčlenil Jožef Horvat in dodal pereče vprašanje: »Kako torej leta 2030 nahraniti 200 tisoč električnih avtomobilov, ki jih predvideva državna strategija?«

Se bomo obrnili na dobre prakse tudi v tujino?

Opozoril je tudi na izjavo Andreja Ribiča, predsednika uprave Elektro Ljubljana, ki je do vladne strategije kritičen in pravi, da je država začela graditi hišo pri dimniku, namesto pri temeljih.

Poslanec NSi je naštel tudi marsikatero dobro prakso na področju e-mobilnosti iz tujine. »Katere dobre prakse držav članic, ki jih ni malo, pa bo implementirala Slovenija?« je še vprašal ministra za infrastrukturo.

Celotno poslansko vprašanje in odgovor ministra si lahko preberete TUKAJ.