JERNEJ VRTOVEC OB OBLETNICI: SKUPAJ ŽELIMO GRADITI PRIHODNOST VSEH

DELITE TA
PRISPEVEK
13.03.2021, NSi

Zapis ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca ob prvi obletnici prisege 14. Vlade Republike Slovenije.

Skupaj želimo graditi prihodnost nas vseh. Ustvarjati. Prav to me je pred letom dni gnalo k odločitvi, da od besed preidem k dejanjem in skupaj z mlado, a dovolj izkušeno ekipo, začnemo drugače krojiti slovensko infrastrukturo in energetiko. Imamo vizijo in verjamemo, da znamo delati bolje.

Prvo leto je za nami. Priznati moram, da je bilo na trenutke težko in naporno, leto izrednega tempa dela celotnega ministrstva. A ko gledam, kaj je bilo narejeno, sem ponosen. Hvala vsem, ki nas podpirate in bodrite ter nam vlivate moči za naprej.

Prvič v zgodovini imamo za infrastrukturne projekte na voljo več kot milijardo evrov in v tek poganjamo dobre projekte, ki so zaradi birokratskih ovir stali na mestu tudi več kot desetletje. Želja po napredku nam vliva pogum, da najdemo pot tam, kjer je drugi niso.

Skoraj polovico rekordnega proračuna namenjamo razvoju železnic. Te delamo modernejše, konkurenčnejše in hitrejše, saj razumemo, da jih bomo le takrat uporabljali. Boljše železnice pomenijo manj gneče na cestah, boljše pogoje za gospodarstvo in veliko manj obremenjujejo okolje. Verjamem, da bomo v srednjem roku zgradili novo železniško infrastrukturo, ki bo omogočila prevoz potnikov iz Maribora v Ljubljano v manj kot 55 min. Slovenske železnice imajo od letos tudi 26 novih, modernih vlakov – in to je šele začetek modernizacije voznega parka.

Po desetletju obljub smo z mrtve točke premaknili projekt Emonike, ljubljanskega potniškega centra in naredili vse potrebno, da se gradnja lahko začne že v začetku naslednjega leta. Prestolnica zasluži moderno železniško in avtobusno postajo.

Bližamo pa se začetku glavnih del na največjem infrastrukturnem projektu v Sloveniji, drugem tiru, ki bo pomembno krojil usodo ne le Luke Koper in logistične industrije, ampak na nek način celotne Slovenije. Ob vsem tem napredku nemoteno prenavljamo še vrsto drugih železniški prog  – Gorenjko, Štajerko, začenjamo s Primorko. Prav tako smo začeli s postopki umeščanja v prostor novih regionalnih prog proti Kamniku, Kranju in Novemu mestu.

Sredi oktobra smo začeli z deli na tretji razvojni osi. Korošci in Belokrajnci si zaslužijo sodobne cestne povezave in povezanost z ostalimi deli Slovenije, ki jim bo omogočila boljšo kakovost njihovega življenja. Zato projekt spada med naše najpomembnejše tri projekte.

Ko sem vstopil na ministrstvo sem napovedal, da bo moto mojega dela infrastruktura po meri ljudi. Nikoli ne smemo pozabiti zakaj smo tu – v središču našega delovanje je človek in njegova kakovost bivanja. Zato smo v času epidemije, ko so bile ceste prazne, pospešeno obnavljali državne cesti po vsej Sloveniji, ponekod, recimo na avtocestah, pa smo dela prilagodili še turistični sezoni – in kadar je bilo treba, so in tudi še, dela potekala tudi ponoči.

Naša vizija je trajnostno naravnana. Spodbujamo trajnostne oblike prevoza vendar pa smo pri delu tudi realisti. Zato delamo tudi v smeri dodatnega voznega pasu na mestnih vpadnicah, ker vsakodnevno stanje v gneči nikakor ne morem sprejeti za normalno oziroma sprejemljivo. Le vsi ukrepi skupaj bodo dvignili kakovost našega življenja. Ker želimo boljšo pretočnost prometa in manj nesreč,smo na avtocesti med Šentiljem in Koprom prepovedali prehitevanje za tovorna vozila v dnevnem času.

Pravimo, da z ministrstvom za infrastrukturo gradimo Slovenijo. S tem ne mislimo zgolj na ceste, železnice in mostove. Ministrstvo za infrastrukturo ima širši pomen, naše delo se dotika slehernega posameznika, saj vpliva tudi na socialo, na gospodarstvo, okolje, na prihodnost Slovenije. Naj povem, da smo tudi v najtežjih dneh epidemije verjeli, da mora biti človek v središču našega delovanja in smo zato račun za električno energijo vsaj znižali in tako pomagali ljudem pri premagovanju koronakrize.

Kot relativno mlad politik in tudi kot oče, ne delam le za danes, ampak predvsem za jutri.

Živeti želim v moderni, digitalni in napredni državi in družbi, ki dopušča razvoj različnih trajnostnih gospodarskih pobud. Zato smo pripravili zakon, ki bo dopustil prihod različnih digitalnih platform, ki omogočajo prevoze kot je npr. Uber, Bolt itd. Od 1. decembra dalje tudi ne boste več lepili in odstranjevali vinjet, saj uvajamo sistem elektronske vinjete, ki jo bodo uporabniki lahko enostavno kupili prek aplikacije. Digitalizacija je nujna za napredek družbe.

In nenazadnje, z vlaganji v varno, zanesljivo in zeleno energijo soustvarjamo tudi okolju prijazno Slovenijo.

Za konec vam lahko le obljubim, da bomo tudi drugo leto mandata nadaljevali z enako trdim delom, z enako hitrim tempom in da nam ne bo zmanjkalo poguma pri premikanju na videz nepremostljivih ovir. Držim se reka Nelsona Mandele: “Vedno se zdi nemogoče, dokler ni narejeno.”