Aleksander Reberšek na nujni seji: V Sloveniji so veliki infrastrukturni projekti namenjeni preživetju gradbenih baronov

DELITE TA
PRISPEVEK
04.09.2019, NSi

»V Sloveniji so veliki infrastrukturni projekti namenjeni preživetju gradbenih baronov. Gradi se za njih, ne pa za državljane. Zaradi dopuščanja takšnih praks se vozimo po slabih cestah, stojimo v kilometrskih zastojih, imamo slab javni promet in popolnoma zastarelo železniško infrastrukturo. Druge cevi karavanškega predora še nismo začeli graditi, drugi tir se draži še preden smo z gradnjo sploh začeli, leta 2019 pa se še vedno pogovarjamo o tem, da iz Maribora v Ljubljano potrebujemo 2 uri,« je na nujni seji Komisije za nadzor javnih financ, ki jo je zahtevala NSi, povedal poslanec Aleksander Reberšek.

Poslanec NSi je opozoril na nesprejemljive prakse, ki kažejo na netransparentno in neučinkovito vodenje izgradnje drugega tira, druge cevi predora Karavanke in gradnje tretje razvojne osi. »Na današnji nujni seji od odgovornih predstavnikov ministrstev in 2TDK pričakujemo, da poslancem in predvsem javnosti podajo pojasnila, zakaj se druga cev karavanškega predora še ne gradi, zakaj bo drugi tir več kot očitno dražji tir in zakaj Korošci še nimajo hitre ceste, čeprav bi jo že lahko imeli,« je še izpostavil poslanec NSi.

Poudaril je, da ni zagovornik ne tega, ne onega podjetja. »Jih ne poznam in z njimi nisem nikakor povezan. Pravzaprav mi je vseeno, kdo dobi posel, če bo le kakovostno izvedel projekt za čim nižjo ceno in ne bo oškodoval davkoplačevalcev,« je bil jasen poslanec NSi.

Ministrstvo naj spremeni zakon o javnem naročanju

Aleksander Reberšek je izpostavil tudi to, da je nujno potrebno spremeniti zakon o javnem naročanju, ki takšne nedopustne prakse dopušča. Pri postopkih javnih naročil se namreč pojavlja praksa izigravanja najugodnejših ponudnikov, da projekte dobijo velika domača gradbena podjetja z močnimi političnimi zvezami. »V NSI od ministrstva za javno upravo zahtevamo tudi, da spremeni zakon o javnem naročanju na področju izvedbe velikih investicij. Obstoječi zakon, ki ureja javno naročanje je namreč tog, neživljenjski in onemogoča učinkovito, hitro ter transparentno izbiro izvajalcev. Potrebno je preprečiti, da neizbrani izvajalci mesece in leta s pritožbami na Državno revizijsko komisijo zavlačujejo z izbiro izvajalcev del,« je še poudaril Aleksander Reberšek.