Začela se je redna seja DZ

DELI:
09.07.2012, NSi

V ponedeljek, 9. julija se je s poslanskimi vprašanji predsedniku vlade in ministrom pričela redna seja državnega zbora. Poslanski vprašanji sta zastavila tudi poslanca NSi, Jožef Horvat in Iva Dimic. Horvat je poslansko vprašanje naslovil na ministra za zdravje, Iva Dimic pa na ministra za izobraževanje.

V celoti objavljamo magnetogram poslanskih vprašanj:

Jožef Horvat:
Hvala lepa gospa podpredsednica. Spoštovane kolegice in kolegi, gospa ministrica, gospodje ministri.
Spoštovani minister za zdravje gospod Tomaž Gantar. Oba veva, da živimo v obdobju velikih sprememb na podrocju poslovanja, ki jih prinaša napredek informacijske tehnologije. Dogajajo se siloviti svetovni procesi, ki izbrana podjetja zavihtijo med uspešna, ostala pa povsem zavržejo. Ko govorim o poslovanju seveda mislim v tem primeru na procese in informatizacijo procesov, ki se izvajajo v okviru ministrskih resorjev oziroma kar celotne vlade. Najbrž se tudi strinjava, da tukaj Slovenija ima še fantasticne rezerve. Projekt e-zdravje je bil predviden v nacrtu razvojnih programov za obdobje od vkljucno leta 2006 do 2012, ki ga je s proracunom za leti 2008 in 2009 sprejel Državni zbor Republike Slovenije. To vem, ker sem bil takrat zraven. Ceprav je sistem že v izvajanju in je bilo opravljenega že precej dela, porabljenega pa prevec denarja, po mojem mnenju bi bilo v tej fazi smiselno odgovoriti na nekaj vprašanj glede celostnega koncepta in tega, kaj pravzaprav želimo. V vseh informacijskih sistemih sta želja in koncni cilj, da so podatki shranjeni enkrat na enem mestu in tako, da uporabnik informacije, ki jih potrebuje najde v najkrajšem možnem casu. Uporabniki, 14 bolnišnic, dva univerzitetna klinicna centra in zdravstveni domovi, obstojeci informacijski sistemi, ki niso integrirani in zato slabo ucinkovito predrago placujejo. Osnovno vprašanje je, kakšen informacijski sistem za bolnišnice in zdravstvene domove sploh želimo. Trenutno imamo po mojih informacijah štiri sisteme za bolnišnice in vsaj pet sistemov za zdravstvene domove. Moje mnenje je, da v Sloveniji potrebujemo le eden sistem, le eden integrirani sistem v katerega bodo integrirani vsi za vse zdravstvene dejavnosti. S tem se lahko vsak, tako v zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Ministrstvo za zdravje, inštitut za varovanje zdravja vkljuci v tak sistem in uporablja podatke, ki jih potrebuje za analize in nacrtovanje, ter strategije razvoja.
Spoštovani gospod minister, sprašujem vas, kakšen je vaš scenarij, tukaj mislim na casovnico in tudi financni okvir dokoncne implementacije integralnega informacijskega sistema slovenskega zdravstva. Hvala lepa za vaš odgovor.

Iva Dimic:
Hvala za besedo, gospa predsedujoca. Ker gospod minister ni prisoten bom vseeno zastavila vprašanje. Spoštovani gospod minister, šolsko leto 2011/2012 se je zakljucilo. Pred zacetkom novega šolskega leta pa bi se dotaknila rada z nekaterimi vprašanji podrocja nacionalnega preverjanja znanja v osnovni šoli. Rezultati nacionalnega preverjanja znanja, ki ga ucenci opravijo v 9. in 6. razredu osnovne šole so objektiven pokazatelj nivoja znanja celotne populacije osnovnošolcev na doloceni stopnji. Seveda pa so po mnenju mnogih lahko tudi to zelo primerni podatki o kvaliteti posameznih osnovnih šol. Takšni podatki prinašajo veliko koristi, predvidevamo predvsem ministrstvu, ki bi lahko skupaj s sveti šol pristopilo k pomoci tistim šolam, kjer bi se v nekem casovnem obdobju zaznali podpovprecni oziroma slabši rezultati nacionalnega preverjanja znanja.
Rezultate teh preverjanj bi lahko ucitelji uporabili ne nazadnje kot eno izmed ocen pri posameznem predmetu kar bi mogoce nekoliko bolj motiviralo ucence k dobri pripravi in pa predvsem k resnejšemu pristopu k reševanju nacionalnega preverjanja znanja. Zato me zanima kakšen namen ima sedanja oblika NPZ-jev, ce okrajšavo podam, kot je sedanja, ker ni ocenjeno, niso objektivni rezultati objavljeni niso in v zvezi s tem sprašujem zakaj na spletnih straneh osnovnih šol niso objavljeni povprecni statisticni podatki uspeha na nacionalnem preverjanju znanja po predmetih in po osnovnih šolah. Ali ministrstvo spremlja rezultate nacionalnega preverjanja znanja in nudi pomoc osnovnim šolam s podpovprecnim rezultatom ter ali se je razmišljalo o tem, da bi se lahko rezultati teh preverjanj uporabili kot eno izmed zadnjih pisnih ocen ucenca pri posameznem predmetu v devetem razredu?
Hvala za odgovor že vnaprej in želim uspešno delo.