Ustavno sodišče je presodilo, da zakon o zagotavljanju sredstev za investicije v Slovenski vojski ni v neskladju z ustavo. Tako postane vse besedičenje o neustavnosti zakona v državnem zboru s strani predstavnikov Levice neumestno.
Ker sem dogajanje podrobno spremljal iz prve vrste, se bojim, da tukaj ni šlo za neznanje. Bolj se zdi, da je šlo za usklajen in orkestriran načrt, kako že vnaprej, vedoč, da referenduma ne bo mogoče razpisati, razvnemati ljudi. In seveda onemogočati razvoj in modernizacijo Slovenske vojske. Zbiranje podpisov, ki terja velik logistični podvig velikega števila ljudi, ter omamljanje volivcev z obljubo referenduma, sta bili zgolj sredstvi za polnjene medijskega prostora. Sedaj pa sledi velik šok. 28 tisoč podpisnikov bo razočaranih nad državo, v resnici pa bi morali biti jezni na predlagatelje referenduma, ki so jih zaradi lastne politične računice in populizma, zavedli.
Državni zbor je na 48. izredni seji dne 20. 11. 2020 z 48 glasovi izglasoval Zakon o zagotavljanju sredstev za investicije v Slovenski vojski v letih 2021 do 2026. Teden kasneje smo v državnem zboru z 51 glasovi ZA in 33 proti potrdili sklep o nedopustnosti zakonodajnega referenduma.
Ustavno sodišče je 11. januarja odločilo, da do dokončne sodbe začasno zadrži izvajanje zakona, ter da bo o tem odločalo prednostno. Sedaj je Ustavno sodišče dokončno odločilo. V primeru, da bi bila odločitev ustavnega sodišča drugačna, bi imelo ustavno sodišče zgolj možnost razveljavitve zakona. In glej ga zlomka, tudi v tem primeru referenduma o zakonu ne bi bilo. Tako lahko z gotovostjo trdimo, da so Levica in druge stranke z zbiranjem podpisov državljanke in državljane zgolj zavajale. Verjetno pa bodo zbrane kontaktne podatke tisoče volivcev uporabili pred naslednjimi volitvami. Zlorabe jim očitno ne delajo problemov, za uničenje desno sredinske vlade pa so dovoljena vsa sredstva.
Sedaj pa k jasnim sporočilom, ki jih je Ustavno sodišče RS zapisalo v današnji sodbi.
Državni zbor in vlada sta razumno utemeljila, da so investicije v Slovensko vojsko (SV) nujne, saj so njena opremljenost in zmogljivosti v takem stanju, da v primeru vojaške grožnje ali varnostne krize ne more zagotoviti zadovoljive obrambne spodobnosti države. SV v pričakovani mere ne more izpolnjevati niti mednarodnih obveznosti.
Zaskrbljujoče stanje SV po oceni ustavnega sodišča nemudoma terja investicije v opremo. Sodišče se strinja, da takih investicij ni mogoče izpeljati čez noč, temveč sta potrebna daljši čas in načrt postopnega investiranja. Če poenostavim, Ustavno sodišče RS se zaveda, da vojaškega transportnega letala oz. helikopterja ne moreš kupiti v samopostrežni trgovini za vogalom.
Obljube prejšnjih vlad in sprejeta bela knjiga o SV terja nujnost investicij v SV ter zagotovitev takšne opremljenosti in zmogljivosti SV, da bo lahko v vsakem trenutku Slovenija sama ali v okviru zavezništva zagotovila zadovoljivo obrambno države.
Ustavno sodišče se zaveda, da brez zagotovitve ustrezne opreme ni mogoče zagotoviti potrebne ravni pripravljenosti SV. Sodišče pritrjuje ministru za obrambo mag. Mateju Toninu, ministrstvu za obrambo ter vsem koalicijskim strankam, da je zagotovitev ustreznih finančnih sredstev predpostavka za zagotovitev dobre obrambe in varnosti. Zato je odločilo, da je državni zbor s sklepom upravičeno izključil zakonodajni referendum o zakonu o zagotavljanju sredstev za investicije v SV. Vrata za modernizacijo vojske so končno le odprta! Sedaj čakamo na nove populizme in nagajanja Levice, saj je njihov cilj jasen – onemogočanje delovanja SV za vsako ceno.