Poslanec NSi Aleksander Reberšek je na seji Državnega zbora v imenu poslanske skupine NSi izrazil nasprotovanje nameri koalicije, da prepove referendum o pravici posvojenih otrok do očeta in mame. Novela družinskega zakonika namreč nekaterim posvojenim otrokom jemlje možnost, da bi v svojem življenju imeli očeta. Drugim odvzema možnost, da bi v svojem življenju imeli mamo.
Aleksander Reberšek je izpostavil, da so volivci za pravico posvojenih otrok do očeta in mame na dveh referendumih skupaj oddali skoraj 700.000 glasov. Ob predlogu za prepoved referenduma je bil kritičen do strank koalicije: »Povsem jasno je, zakaj želite tokrat prepovedati referendum. Bojite se, da bi to število preseglo milijon glasov. Ker točno to bi se zgodilo, milijon glasov za očeta in za mamo. To je vaš največji strah. Zato boste ljudstvo za vsako ceno obšli. Poteptali ste voljo ljudstva, kot ste se sami izrazili. Danes boste temu ljudstvu še zamašili usta.«
Poslanec NSi je nasprotovanje prepovedi referenduma utemeljil tudi s sklicevanjem na preteklo prakso Ustavnega sodišča.
Ustavno sodišče je v svoji odločbi U-II-1/15-20 z dne 28. 9. 2015 že povedalo, da referenduma ni dopustno razpisati samo v primeru, ko zakon protiustavnost odpravlja neposredno. Če državni zbor z zakonom spremeni določbe, ki niso bile ugotovljene za protiustavne je referendum o takem zakonu dopusten. Ustavno sodišče je leta 2015 določilo: »Res je, da sme Državni zbor kot zakonodajalec v okviru svojih pristojnosti avtonomno izbrati način, kako in v katerem zakonu bo odpravil protiustavnost, ki jo je ugotovilo Ustavno sodišče ali ESČP. Če to stori na posreden način, tako da spremeni druge ureditve, ki niso bile ugotovljene kot protiustavne, ali na novo uredi kakšno področje, je to vsekakor izraz njegove zakonodajne svobode. Vendar toliko, kot jo ima v takem primeru on, jo ima tudi ljudstvo. Zato tako odpravljanje ugotovljene protiustavnosti ne more biti razlog za nedopustitev referenduma.«
Ustavno sodišče je torej v preteklosti že povedalo, da referenduma ni dopustno prepovedati, če zakon spremeni ureditve, ki niso bile ugotovljene kot protiustavne. Z novelo Družinskega zakonika pa koalicija spreminja tudi določbe, ki niso bile ugotovljene kot protiustavne. Kot protiustaven je bil namreč ugotovljen zgolj en odstavek Zakona o partnerski zvezi, koalicija pa ukinja kar celoten zakon. Glede na prakso Ustavnega sodišča, zato referenduma o tem zakonu ni dopustno prepovedati.