Koalicija na drastičen način uvaja registracijo koles z motorjem

DELITE TA
PRISPEVEK
13.07.2016, NSi

Scooter_Comp-2015Državni zbor se bo danes seznanil s koncem zakonodajnega postopka za novelo zakona o pravilih cestnega prometa, ki smo jo predlagali v NSi in se z namenom večje varnosti v prometu nanaša na identifikacijo koles z motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro. V NSi smo razočarani, da je koalicija odrekla v drugem branju podporo našemu predlogu, saj so v SMC predlagali svojo novelo, ki drastično spreminja zakonodajo in vzpostavlja nove birokratske ovire.

“V NSi smo želeli še pred poletno sezono sprejeti določene popravke zakonodaje, ki urejajo t.i. 25-ke. Te so se izkazale za izjemno rizične v cestnem prometu. Problemi, s katerimi so se srečevali ljudje in policija, so bili, da je bilo ogromno blokad hitrosti odstranjenih, s čimer so omenjena motorna kolesa lahko vozila z več kot 25 kilometri na uro. Po predpisih se ta motorna kolesa lahko vozijo po kolesarskih stezah, zaradi česar je nastajalo ogromno problemov v obliki nesreč. Bilo je veliko hudih poškodb, ker do sedaj ni bila predpisana obvezna varnostna čelada. Po drugi strani pa vozila niso bila niti zavarovana niti izsledljiva,” je v izjavi za medije dejal vodja PS NSi mag. Matej Tonin.

NSi je aprila prišla z novelo omenjenga zakona, ki je predvidevala:

1) Obvezno uporabo čelade do 18. leta starosti
2) Obvezno minimalno zavarovanje omenjenih motornih koles v višini 30 evrov
3) Identifikacijske tablice

“Želim poudariti, da v NSi nismo predlagali registracije tovrstnih motornih koles, ampak identifikacijske tablice. To pomeni, da bi lastnik takšnega motorja zgolj odnesel papirje o lastništvu na upravno enoto, kjer bi ga vpisali v evidenco in mu dali rumeno identifikacijsko tablico. To pa bi lastnik moral pritrditi na motor,” je poudaril Tonin.

“Našo rešitev so podprli stroka, državni svet, pa tudi večina v državnem zboru pri prvem branju. Celo na samem državnozborskem odboru v drugem branju je direktor agencije za varnost v cestnem prometu dejal, da to našo rešitev podpira. Imeli smo absolutno podporo v strokovni javnosti, policiji in med ljudmi, potem pa je prišla diverzantska akcija posameznih poslancev koalicije in naš predlog zminirala, tako da se bomo danes zgolj seznanili, da naš zakon ni primeren za nadaljnjo obravnavo. Obenem pa je koalicija vložila svoj zakon, ki stvari drastično poslabšuje,” je v izjavi za medije pojasnil Tonin.

“Ne želim, da ljudje mešajo, da tisto, kar bo sprejela vladna koalicija, da je to naš predlog. Vladna koalicija bo stvari bistveno zakomoplicirala. Vlada namreč, pozor, uvaja pojem registracije, kar pomeni, da bo treba ta vozila odpeljati na tehnični pregled, jih pregledati in registrirati. To je velika birokratska ovira,” je bil v izjavi oster vodja PS NSi Matej Tonin.

“Predstavljajte si nekoga iz mojega konca, Tuhinjske doline, kjer je prva postojanka za tehnične preglede v Kamniku – 15km stran. Lastnik motorja bo moral to svoje vozilo naložiti v avto in odpeljati na tehnični pregled. Pri dikciji, kaj so kolesa s pomožnim motorjem, je šla koalicija celo tako zelo daleč in zapisala, da so ta vozila tudi tista, ki imajo pedala. Danes imate ogromno ljudi, ki so kupili električne skuterje. To bo huda zbrka,” je še dodal Tonin.

“Neki električni skuter, ki ne gre več kot 25km/h, bo po predlogu koalicije moral iti na registracijo, plačati bo treba vse dajatve. Hkrati pa, ker bo izpadel iz kategorije koles s pomožnim motorjem, takšna vozila ne bodo več smela uporabljati kolesarskih stez. Zdaj si pa predstavljajte, da tak motor prestavitev iz kolesarskih stez na cesto. To bo kaos,” je v izjavi za medije še dejal vodja PS NSi Matej Tonin. “Vladna koalicija je iz prestižnih razlogov zadeve do skrajnosti zakomplicirala, čeprav je bila naša rešitev podprta s strani stroke.”