KOCKA JE PADLA, DRUGI TIR SE GRADI

DELITE TA
PRISPEVEK
05.05.2021, NSi

»Po dolgih letih takšnih in drugačnih zavlačevanj, prerekanj, zasledovanj tudi parcialnih interesov, vseh pravnih in tudi političnih zapletov, je Slovenija končno na točki, ko ni več vrnitve. Kocka je padla, drugi tir se od danes naprej gradi,« je dejal minister Jernej Vrtovec ob podpisu pogodbe za dela na projektu 2.tir.

“Leta in leta smo čakali na ta dogodek. Čakala je Slovenija, čakala je Evropa, čakale so naše zaledne države, ki imajo Luko Koper za strateško luko, in čakali so državljani, logistika in gospodarstvo,” je dejal Vrtovec na gradbišču v Dekanih pri Kopru, kjer so podpisali še pogodbo za glavna dela na projektu drugi tir med Divačo in Črnim Kalom, s tem pa obeležili tudi simboličen začetek glavnih gradbenih del.

Slovenska logistika si v tej neusmiljeni globalni gospodarski tekmi, ki večkrat poteka na premočenem in težkem igrišču, po Vrtovčevih besedah ne sme več privoščiti poraza. “Ta bi imel daljnosežne negativne posledice za celotno slovensko gospodarstvo. Dovolj je bilo tudi avtogolov in zdaj je čas za gole v nasprotnikovi mreži. Z današnjim dnem smo na tej tekmi izenačili, verjamem, da bomo čez 10 let v veliki prednosti,” je poudaril.

Minister je še dejal, da je zdaj pomembno predvsem to, da 2.tir zgradimo v roku, transparentno in znotraj finančne konstrukcije. Dela na drugem tiru morajo biti glede na časovnico končana leta 2025, leto pozneje pa naj bi bil tir predan v uporabo.

1 reply

Podaj komentar

Št. vpisov: 1

  1. Ivan Mamić says:

    Me zelo veseli, da se začenja, po mukotrpnem čakanju vseh nas, bom rekel famozni drugi tir. Le ene zadeve ne morem razumeti, ker nimam podatkov o inflaciji eura. Namreč, če bi se leta 2005 naredili še 27km avto-ceste, bi cena le te bila: 27×3,5 milijarde sit, oziroma cca 400 milijonov evrov.
    V pomislek: 1 km avto-ceste se ne more primerjat z 1 km železniškega tira. Po moji presoji, bi brez inflacije evra, cena kilometra železniškega tira bila največ 10 milijonov. To pomeni, da bi drugi tir stal 270 milijonov. Vprašanje: A je inflacija evra v 15-ih letih 500 procentna ? Če je, bom mirno spal.
    Dodatno vprašanje: Ali bo prihodna morebitna inflacija povečala ceno projekta drugega tira ?

    Odgovori

Podaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.