Koalicija zavrnila predlog NSi za večjo varnost voznikov koles s pomožnim motorjem

DELI:
24.06.2016, NSi

slovenija 09.07.2015, Matej Tonin, poslanec, NSi, foto: Anze PetkovsekParlamentarni odbor za infrastrukturo, okolje in prostor je včeraj odločil, da novela zakona o pravilih cestnega prometa, ki smo jo vložili v NSi, ni primerna za nadaljnjo obravnavo. In to kljub temu, da je NSi pripravila ustrezna dopolnila k prvotnemu predlogu.

Poglavitna novost predloga NSi je določitev najnižje starostne meje za voznike koles s pomožnim motorjem na 14 let in obvezna uporaba varnostne zaščitne čelade do starosti 18 let. »NSi je z dopolnilom k prvemu členu dodala še natančno definicijo kolesa s pomožnim motorjem, z dopolnilom k drugemu členu pa natančneje določila nekatere obveznosti lastnika takšnega kolesa. S tretjim dopolnilom pa so bili dodani še določeni tehnični popravki,« je na seji odbora povedal vodja poslanske skupine NSi Matej Tonin.

Kljub temu je Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora vztrajala, da je ureditev področja cestnih pravil z le enim zakonom praktično nemogoča, saj ga urejajo trije področni zakoni. Koalicija je tako pripravila novelo zakona o pravilih cestnega prometa in novelo zakona o motornih vozilih, kjer pa so določili definicijo kolesa s pomožnim motorjem, tako, da v to kategorijo spadajo le tista kolesa s pomožnim motorjem, ki imajo tudi pedala.

Na to je reagiral Matej Tonin, ki je dejal, da je takšna definicija kola z motorjem velika težava, saj številni novejši električni skuterji pedal nimajo in bodo zato samodejno uvrščeni v kategorijo mopedov. Poslankam in poslancem je predlagal, da vseeno sprejemejo predlog NSi in tako uveljavijo večjo varnost na cestah še pred letošnjim poletjem, za morebitne manjše spremembe pa poskrbi kasneje.

Razprava se je vrtela tudi okrog primerne starosti, pri kateri naj mladi začnejo voziti kolesa s pomožnim motorjem. Trenutno je to 12 let, NSi pa je predlagala, da se iz varnostnih razlogov to spremeni na 14 let. Ob tem je direktor agencije za varnost prometa Igor Velov dejal, da predlog poslancev NSi sicer podpira, moti pa ga, da se najnižjo starostno mejo za voznike koles s pomožnim motorjem dviguje na 14 let, saj po njegovih besedah študije dokazujejo, da je z vidika postopnega uvajanja v promet za mlade koristneje, da se s takšnimi vozili srečajo čim prej.

Matej Tonin je v odgovor na to med sejo predlagal, da bi starostna meja ostala pri trenutno določenih 12 letih starosti, a poslanci tudi za to spremembo niso imeli posluha in so novelo zakona v celoti zavrnili.