Kljub jasnemu nasprotovanju NSi, vlada uvaja registracijo popularnih 25-tk

DELI:
22.09.2016, NSi

Skuter_voznja_brez_celadeSprememba zakonodaje na področju koles s pomožnim motorjem, bolj poznanih pod imenom 25-ke, je po začetni pobudi NSi krenila v povsem napačno smer. V NSi smo tako v začetku poletja predlagali, da bi zaradi varnosti za voznike 25-tk postavili minimalno starostno mejo na 14 let, uporabo varnostne zaščitne čelade do starosti 18 let, uvedbo identifikacijskih tablic, s katerimi bi se lažje ugotovilo povzročitelje prometnih nesreč in tudi minimalno zavarovanje, s katerim bi vozniki 25-tk lahko pokrili škodo v primeru nesreče.

A vladna koalicija je predlog NSi zavrnila in predlagala svoje spremembe – uvedbo registracije koles s pomožnim motorjem, ki zajema tudi tehnični pregled, kar pa bi bistveno podražilo vožnjo s temi vozili, prav tako pa bi mnogim tehnični pregled predstavljal dodatno administrativno oviro.

»Zorčičev zakon predvideva in uvaja registracijo tako imenovanih 25-tk, mi pa tej registraciji nasprotujemo. Da bom zelo plastičen in jasen, po predlogu, ki ga je dala Nova Slovenija, moj sosed, Janez Novak iz Zgornjega Tuhinja, 25-ke ne bi bil prisiljen peljati nikamor, ampak bi zgolj vzel njene dokumente in jih nesel na upravno enoto Kamnik, ki je oddaljena približno 15 kilometrov in na tej upravni enoti bi dobil identifikacijsko tablico, ki bi jo odnesel domov in namestil na to tako imenovano 25-ko. In zadeva bi bila urejena. To je bil predlog Nove Slovenije. Po predlogu poslanca SMC Igorja Zorčiča bo moral pa Janez Novak iz Zgornjega Tuhinja to vozilo odpeljati v Kamnik in še nekoliko naprej, v Podgorje pri Kamniku, kjer imajo tehnične preglede, tam opraviti celoten postopek tehničnega pregleda, odpeljati vozilo na stezo, plačati vse dajatve in šele, ko bo to storil, bo to vozilo tudi registrirano in primerno za uporabo. To je bistvena razlika med predlogom poslanca Zorčiča in predlogom Nove Slovenije,« je v stališču NSi pojasnil Tonin.

Vodja poslanske skupine NSi je dodal, da je bil prvoten namen NSi pri uvedbi identifikacijskih tablic na kolesa s pomožnim motorjem v tem, da bi lažje izsledili povzročitelje prometnih nesreč, ki so pogosto zbežali s kraja nesreče, škoda pa je ostala neporavnana. »Vladna koalicija predlogu NSi ni prisluhnila, in tako imamo danes pred seboj tako imenovani Zorčičev zakon, ki bo kaznoval vse državljane ne zgolj tiste, ki kršijo zakon in takih državljanov je vsaj 20 tisoč in teh 20 tisoč državljanov bo kaznovanih s tem, da bodo imeli dodatne stroške in da bodo podvrženi dodatni birokraciji kar pa ni dobro, zato bomo v Poslanski skupini Nove Slovenije Zorčičevemu zakonu nasprotovali,« je še dejal Tonin.