Jožef Horvat: Ogorčeni smo nad škandaloznim in neetičnim ravnanjem koalicije pri obravnavi naše novele zakona o bančništvu

DELITE TA
PRISPEVEK
01.06.2016, NSi

Jozef_Horvat_sejaDZ_2014Odbor za finance in monetarno politiko je na seji obravnaval predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o bančništvu (ZBan-2B), ki ga je poslanska skupina NSi s prvopodpisanim Jožefom Horvatom 21. aprila 2016 vložila v parlamentarno proceduro. Dan zatem je skupina poslancev korektno vložila zahtevo za splošno razpravo o predlogu zakona, a koalicija je samovoljno in nedemokratično odločila z glasovanjem na začetku seje in omenjeno zahtevo povozila ter novelo NSi (ZBan-2B) obravnavala skupaj z vladnim predlogom zakona o reševanju in prisilnem prenehanju bank, pri čemer ta škandalozno povzema rešitve, zapisane v noveli NSi (ZBan-2B).

PS NSi z novelo zakona o bančništvu (ZBan-2B) zasleduje cilj izboljšanja ureditve pogojev za imenovanje članov nadzornega sveta v bančnih ustanovah. Novela zakona temelji na t. i. teoriji obetov, ki jo je razvil Daniel Kahneman in zanjo dobil Nobelovo nagrado za ekonomijo.

Zaostritev pogojev, ki ga prinaša predlog zakona, bo zagotovilo, da se bo na položaje nadzornikov v bankah lahko imenovalo le osebe, ki so pri svojem dosedanjem delu izkazale visoko uspešnost, s čimer se bo preprečilo nadaljnje kadrovske fiaske, kot se je nedavno zgodil v NLB. Uspešnost se namreč po predlogu zakona NSi ugotovi tako, da se za določeno časovno obdobje primerja delež nedonosnih terjatev banke, kjer je oseba delovala, najprej z deležem nedonosnih terjatev vseh bank v slovenskem bančnem sistemu in potem še z deležem nedonosnih terjatev vseh bank v evropski monetarni uniji. S predlaganimi spremembami bi zagotovili kvalitetnejšo sestavo nadzornih svetov bank, kar bi prineslo več možnosti za stabilnost in učinkovitost delovanja ter izboljšanje celotnega slovenskega bančnega sistema.

Zakaj smo bili priča koalicijskemu brutalnemu napadu na demokratičnost parlamentarne procedure in etičnost delovanja?

1) Vlada je 9. maja 2016, torej 18 dni po vloženi noveli NSi (ZBan-2B), vložila v državni zbor Predlog zakona o reševanju in prisilnem prenehanju bank, in sicer po nujnem postopku, saj Vladi Republike Slovenije zaradi že 17-mesečne zamude pri implementaciji evropske direktive grozijo sankcije Evropske komisije. Vlada je rešitev NSi škandalozno prekopirala (copy – paste) v 268. člen svojega predloga zakona, s katerim posega v Zakon o bančništvu, kar je celo po mnenju državnozborske Zakonodajno-pravne službe nedopusten poseg. Vlada je zavrnila predlog zakona NSi (ZBan-2B), Državni svet pa ga je soglasno podprl.

2) Koalicija je samovoljno in nedemokratično z glasovanjem na začetku seje odbora povozila zahtevo skupine poslancev za splošno razpravo o noveli NSi (ZBan-2B) in omenjeno novelo obravnavala skupaj s svojim predlogom zakona o reševanju in prisilnem prenehanju bank kot t. i. hibrid. Takšna obravnava je sicer poslovniško korektna, vendar le v primeru, ”če je vloženih več predlogov zakonov, ki urejajo isto družbeno razmerje.” V tem primeru pa gre za dva predloga zakonov, za katera nikakor ne moremo trditi, da ”urejata isto družbeno razmerje’’.

“V PS NSi smo ogorčeni nad škandaloznim in neetičnim ravnanjem koalicije, ki brutalno krši demokratičnost parlamentarne procedure in onemogoča opozicijsko NSi pri njenem prizadevnem in poslovniško korektnem delovanju. Koalicija s svojim amandmajem, s katerim črta rešitev NSi, ki jo je Vlada RS integrirala v 268. člen Predloga zakona o reševanju in prisilnem prenehanju bank, sama sporoča, da predloga zakonov ne bi smela biti obravnavana kot hibrid, a bo to očitno kljub temu nesramno podprla,” pravi podpredsednik NSi in član odbora za finance in monetarno politiko Jožef Horvat.

Novela ZBan-2B, ki jo je pripravila in vložila NSi, je dostopna na tej POVEZAVI.