Za projekt izgradnje drugega tira Divača-Koper je potrebno pridobiti zasebna ali evropska sredstva

DELITE TA
PRISPEVEK
22.07.2015, NSi

slovenija 09.07.2015, poslanci, poslanska skupina, DZ, drzavni zbor, NSi, foto: Anze PetkovsekPred nekaj dnevi so se v javnosti pojavile informacije v zvezi z (ne)smislenostjo izgradnje drugega železniškega tira Divača-Koper. V nadaljevanju v povezavi s temi informacijmi objavljamo izjavo Nove Slovenije – krščanskih demokratov:

V javnosti so se pred dnevi pojavile informacije v zvezi z ugotovitvami Mednarodnega prometnega foruma (ITF) pri OECD, ki analizira smiselnost izgradnje drugega tira železniške proge od Divače do Kopra. V Novi Sloveniji – krščanskih demokratih smo že letos spomladi opozorili na strateško pomembnost tega infrastrukturnega projekta, ob tem pa smo izpostavili tudi nujnost javno-zasebnega partnerstva oz. financiranja s pomočjo evropskih sredstev. Da je projekt izgradnje drugega tira za slovenska proračunska sredstva prevelik zalogaj, ni potrebno posebej izpostavljati – Slovenija v tem trenutku resnično nima denarja, da bi drugi tir lahko financirala le s proračunskimi sredstvi. A to še zdaleč ne pomeni, da njegova izgradnja ni smiselna in da ne bi imela za Luko Koper in Slovenijo izjemno pozitivnih gospodarskih učinkov.

Prav tako je potrebno izpostaviti, da gre pri drugem tiru Divača-Koper za pomemben regionalni infrastrukturni projekt Evropske unije z velikim multiplikativnim potencialom za gospodarstvo Slovenije in EU. Ravno zato je toliko bolj pomembno, da Slovenija, na čelu z ministrstvom za infrastrukturo, poskuša za partnerstvo pri projektu pridobiti zasebnega partnerja in na ustreznih razpisih kandidira za evropska sredstva. Nedavna novica o neuspešni kandidaturi projekta drugi tir na evropskem razpisu zaradi slabo pripravljene razpisne dokumentacije nas je zato močno negativno presenetila, zato smo se tudi ostro odzvali in zahtevali odgovornost pristojnega ministra.

Kot je mogoče razbrati iz medijev, glavni zadržek ITF do izgradnje drugega tira izvira iz dejstva, da ta projekt za Slovenijo pomeni preveliko finančno tveganje. Pri tem naj bi predstavljala tveganje predvsem preveč nejasna napoved o povečanem prometu Luke Koper, ki bi drugi tir najbolj potrebovala. ITF naj bi Sloveniji zato kot alternativo priporočal, da razmisli predvsem o možnih izboljšavah poslovnega modela Luke Koper in poskuša potencial rasti največjega slovenskega pristanišča uresničiti v ustreznem prestrukturiranju.

NSi – Krščanski demokrati – zlasti na podlagi izsledkov analize, ki jo je opravila ITF – ponovno pozivamo ministrstvo za infrastrukturo, da usmeri vse napore v iskanje zasebnih finančnih sredstev in preuči vse možnosti za pridobitev evropskih sredstev, s katerimi bi lahko čim prej realizirali izgradnjo drugega tira Divača-Koper. Prav tako pa mora SDH, kot večinski lastnik, poskrbeti, da Luka Koper svoje poslovanje ustrezno optimizira in odpravi dvome o neizkoriščenosti lastnih potencialov v danih okoliščinah.