SPREMEMBE ZAKONA O CESTNINJENJU SO VŠEČNE, A POPOLNOMA NEIZVEDLJIVE

DELITE TA
PRISPEVEK
18.12.2020, NSi

Na 36. nujni seji Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor obravnaval predlog za dopolnitev Zakona o cestninjenju, s katerim bi za leto 2021 tisti, ki so kupili vinjeto v letu 2020, prejeli 25 % popust. Upravičenost bi izkazali s predložitvijo računa ali kupona vinjete za leto 2020.

Poslanec NSi Mihael Prevc je v uvodu svoje razprave poudaril populistično naravnanost zakonskega predloga: »Na mizi imamo spet enega izmed všečnih zakonov, ki jih opozicija sedaj vlaga kot po tekočem traku. Realizacija zakona pa je popolnoma neuresničljiva, tako s pravnega vidika kot tudi drugače.«

V nadaljevanju je ovrgel argumente, s katerimi je skušal predlagatelj utemeljiti smiselnost zakonskega predloga: »Razlog naj bi bil, da uporabniki avtocest zaradi omejitve gibanja na občine avtocest niso mogli uporabljati. Vsi pa vemo, da so pri odlokih obstajale številne izjeme. Tisti, ki so hodili v službo iz svoje občine, so lahko odšli tja, možen je bil obisk zdravnika, oskrba sorodnikov, vzdrževanje nepremičnin. Občani Ljubljane so prav tako lahko ves čas uporabljali obvoznico in pri tem niso prečkali meje občine.«

Največja pomanjkljivost predloga zakona je po Prevčevem mnenju njegova neizvedljivost: »Predlog tudi tehnično ni izvedljiv, saj bi bile potrebne številne spremembe pri organizaciji in prodaji vinjet. Prodajnih mest je samo pri nas več kot 1000, veliko pa jih je tudi v tujini. Vinjete so se že začele prodajati. DARS je že podpisal pogodbe s prodajnimi mesti, zdaj pa bi bilo treba na hitro prilagoditi informacijske sisteme, s čimer bi nastali še dodatni stroški.«

Predlog zakona ima številne čisto praktične pomanjkljivosti, na katere predlagatelj ob pisanju predloga očitno ni pomislil: »Pri tem predlogu zakona ne vidim smiselnega načina, kako bi uporabniki avtocest dokazali, da v letošnjem letu, ko so veljale omejitve, niso uporabljali avtocest. Vprašanje je tudi, kako bi se lastništvo vinjete sploh dokazovalo. Lahko bi prihajalo do velikih zlorab, saj si lahko vinjetni kupon človek brez težave od koga izposodi in tako uveljavlja 25 % popust,« je opozoril Mihael Prevc.

Omenil je tudi finančni izpad pri Darsu, ki mora kljub vsemu avtocestno omrežje vzdrževati in popravljati: »Če bi približno 80 % uporabnikov avtocest uveljavilo 25 % znižanje vinjete, bi pri Darsu prišlo do nekoliko manj kot 20 milijonov evrov izpada. K temu pa je treba dodati še stroške posodobitev informacijskega sistema.«

Mihael Prevc je razpravo zaključil s pomislekom, da so »mnogi vinjeto že kupili in z vračili bi se zadeve še dodatno zapletle. Verjetno je bil namen sicer dober, ampak s tem predlogom ste šli predaleč, saj je neuresničljiv.«