Komentar poslanca in podpredsednika NSi Jerneja Vrtovca
Ali ste danes spet stali v koloni proti Ljubljani? Niste edini.
Brez demagogije o zelenem prehodu – potrebujemo širitev naših avtocest. Vsako jutro in popoldne je podoba enaka: kilometri vozil se počasi pomikajo proti Ljubljani in iz nje, nervoza narašča, izgubljamo čas, energijo in denar. Prometne konice niso več izjema – postale so pravilo. Slovenija se srečuje s prometno realnostjo, ki je ne more več ignorirati: naše avtocestno omrežje je zgrajeno za prometne obremenitve izpred 30 let in danes ni kos sodobnim prometnim obremenitvam. Čas je, da brez demagogije o zelenem dogovoru rečemo – potrebujemo širitev avtocest in ljubljanskega obroča.
Ob tem se je treba spomniti na predvolilno obljubo Roberta Goloba, da avtocest in drugih državnih cest ne bomo širili.
Leta 1997 je bilo preko razcepa Kozarje povprečno 56 000 vozil dnevno. Leto 2021 je število vozil preseglo 107 000 vozil na dan. Spremenila se je tudi struktura vozil. Leta 1997 so osebni avtomobili predstavljali 87 %, tovornjaki 11 % vseh vozil.
Leta 2021 pa so osebni avtomobili 77 %, tovornjaki pa že 22 %. V absolutnih številkah to pomeni, da je leta 1997 razcep Kozarje prevozilo povprečno 6 377 tovornjakov dnevno, leta 2021 pa že več kot 24 000 tovornjakov dnevno – skoraj 4‑krat več.
Kdor misli, da bo prometa v prihodnje manj ali pa verjame frazi “tovornjake na vlake”, se moti. Prometa bo vedno več. Zato moramo vlagati v širitve in posodobitve celotne cestne infrastrukture in sočasno ne le posodabljati, ampak graditi nove železniške povezave.
Letos imamo rekordni proračun za investicije v državno infrastrukturo. Šepa pa realizacija. Ministrstvo za infrastrukturo ima letos na voljo 851 milijonov evrov za investicije, a v dobrih petih mesecih je realiziranih le 172 milijonov evrov.
V mojem mandatu smo začeli kar nekaj novih avtocestnih projektov, ki so leta prej stali. Tretja razvojna os, predor Karavanke, začetek postopkov za tretji pas Domžale – Ljubljana in Vrhnika – Ljubljana, obvoznica Vodice itd. V našem mandatu smo tudi prepovedali prehitevanje tovornjakov na celotnem avtocestnem križu, kar pa sedaj v praksi pogosto ne deluje, ker je ta vlada ukinila avtocestno policijo.
Zastoji nas vsak dan stanejo – dobesedno. Vsakodnevne prometne konice povzročajo zamude, ki se ne merijo več le v minutah, ampak v urah na teden. Za posameznika to pomeni izgubljen čas, za podjetja pa upočasnjeno logistiko in višje stroške. Vsaka minuta v zastoju ima svojo ceno.
S širitvijo ključnih avtocest ne bomo zgolj olajšali poti vsakodnevnim uporabnikom, ampak bomo okrepili celotno gospodarsko konkurenčnost države.