PREPOVED PRODAJE VOZIL NA NOTRANJE IZGOREVANJE BI BILA NAPAKA

DELI:
16.10.2024, NSi

Evropska avtomobilska industrija je že stoletja simbol inovacij, odličnosti in gospodarske moči, a danes se sooča z eno največjih kriz v svoji zgodovini. Evropski poslanec Matej Tonin je minuli teden na plenarnem zasedanju Evropskega parlamenta v Strasbourgu v svojem govoru izpostavil resnost situacije ter ostro nasprotoval napovedani prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje izgorevanje po letu 2035.

Nasprotovanje prepovedi prodaje vozil na notranje izgorevanje

Po njegovem mnenju bi bila popolna prepoved prodaje novih vozil z motorji na notranje izgorevanje po letu 2035 velika napaka, saj bi lahko povzročila resne posledice za evropsko gospodarstvo in industrijo ter ogrozila konkurenčnost Evrope na svetovnem trgu, zlasti v primerjavi z drugimi svetovnimi velesilami, kot sta ZDA in Kitajska.

“Ne potrebujemo novih prepovedi in samo-kaznovanja evropske avtomobilske industrije. Potrebujemo inovacije, ne omejevanja,” je poudaril Tonin. Dodal je, da Evropa kot dosedanja tehnološka velesila v avtomobilskem sektorju ne sme zaostajati za svetovnimi konkurenti. Tonin je opozoril, da bi evropske iluzorne aktivistične zelene politike lahko povzročile zaprtje številnih tovarn in množično izgubo delovnih mest, kar bi imelo verižno reakcijo v celotni industriji vezani na avtomobilski sektor in tudi na širšo evropsko gospodarstvo. “Evropa ne sme zaostajati za konkurenti, moramo razvijati nove tehnologije, ne pa se zatekati k radikalnim ukrepom, ki bi škodili našim industrijam,” je dodal ter izpostavil, da evropski avtomobilski sektor potrebuje podporo zlasti pri razvoju naprednih baterij, elektrifikacije in vodikovih goriv. Poudaril je, da bi morali evropski zakonodajalci prvenstveno spodbujati inovacije, raziskave in razvoj, kar bi omogočilo trajnostno rast brez ogrožanja delovnih mest in konkurenčnosti.

Pobuda za zaščito avtomobilske industrije

Kot odziv na te izzive je Matej Tonin skupaj s kolegi evropskimi poslanci poslal pismo Evropski komisiji. V pismu predsednici Evropske komisije Ursula von der Leyen opozorili na krizo v avtomobilski industriji in njeno konkurenčnost. Omenili so, da Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) opozarja, da proizvajalci zaradi počasnega uvajanja električnih vozil ne bodo mogli izpolniti ciljev zmanjšanja emisij CO2 do leta 2025. Posledično se soočajo z nevarnostjo več milijard evrov kazni, zmanjšanjem proizvodnje in izgubo delovnih mest.

Poslanci pozivajo k nujni reviziji uredbe o emisijah CO2, saj trenutni cilji ne upoštevajo dejanskih gospodarskih in socialnih razmer. Predlagajo, da se strategija ne osredotoča zgolj na električna vozila, temveč tudi na druge tehnologije, kot so hibridna vozila in CO2 nevtralna goriva. To bi spodbudilo inovacije, pospešilo prehod na čistejšo mobilnost in izboljšalo konkurenčnost industrije. Poslanci Komisijo še pozivajo, naj zagotovi stabilen in predvidljiv regulativni okvir ter prepreči, da bi visoke kazni ovirale naložbe v inovacije in dodatno oslabele evropsko avtomobilsko industrijo.

Prihodnost avtomobilske industrije v Evropi

Tonin je v svojem govoru jasno poudaril, da mora Evropa obdržati vodilno vlogo v avtomobilski industriji in tehnološkem razvoju ter si prizadevati za prihodnost naprednega prehoda na trajnostno mobilnost, ne pa postati talka nerealnih regulativ in prepovedi. Evropska avtomobilska industrija mora biti del naših rešitev in ne žrtev zelenih ideologij.

Celoten govor Mateja Tonina lahko poslušate tukaj: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/CRE-10-2024-10-08-INT-2017002188173_SL.html