»Ministrstvo za zdravje je v začetku oktobra iz centralnega sistema po vsej državi začelo z izbrisom starih neizkoriščenih napotnic pacientov, ki na naročen pregled niso prišli in svoje odsotnosti tudi niso opravičili. Napotnice so bile izbrisane 294.148 individualnim pacientom, pri tem pa je prišlo do nedopustnih napak, tako da so bile izbrisane tudi veljavne napotnice pacientov. Izbrisanih je bilo blizu 6.000 veljavnih napotnic pacientov, ki so na svoj pregled čakali nad dopustno dobo, kar je nesprejemljivo,« je na novinarski konferenci dejal poslanec Jožef Horvat in dodal, da bo poslanska skupina NSi zaradi tega še danes vložila zahtevo za sklic nujne seje parlamentarnega odbora za zdravstvo. »Na seji pa bomo med drugim zahtevali odgovornost z imeni in priimki,« je še opozoril.
Ministrstvo za zdravje se je skrajševanja čakalnih vrst lotilo povsem amatersko
Poudaril je, da ogorčen nad izjavo vršilke dolžnosti generalne direktorice direktorata za digitalizacijo v zdravstvu Alenke Kolar, ki je dejala ministrstvo za zdravje podatkov oziroma napotnic, ki so bile izbrisane, ni mogoče več obnoviti. »Nekoč sem delal v informatiki in zato sem ogorčen nad takšno izjavo, da je do tega prišlo. To pomeni, da se je ministrstvo za zdravje projekta za skrajševanje čakalnih vrst lotilo povsem amatersko,« je dodal poslanec Horvat in nadaljeval: »V Novi Sloveniji se ne moremo znebiti občutka, da ministrstvo za zdravje do krajšanje čakalnih dob želi priti s fiktivnim brisanjem napotnic pacientov, pri čemer se brišejo tudi veljavne napotnice. Pacienti tako po mesecih, morda letih čakanja na zdravstveno storitev ostajajo brez napotnice in s tem tudi brez zdravstvene storitve.«
V Novi Sloveniji bomo zahtevali, da ministrstvo za zdravje tem izbrisanim pacientom zagotovi, da bodo na pregled prišli takoj in se ne bodo zopet uvrstili na začetek čakalne vrste. »Napaka je bila storjena na strani ministrstva za zdravje. Posledic ne bi smeli trpeti pacienti,« je zagotovil poslanec.
Ljudje plačujejo zdravstveno zavarovanje, do zdravnika pa ne pridejo
Poslanec Jožef Horvat je opozoril tudi na krivice, ki se dogajajo davkoplačevalcem, ki s svojimi davki in prispevki mesečno vplačujejo v skupno zdravstveno blagajno, do storitev pa ne pridejo pravočasno. »Vsak zaposlen v Sloveniji od svoje bruto plače mesečno prispeva 6,36 odstotka za obvezno zdravstveno zavarovanje, dodatno 6,65 odstotka prispeva še delodajalec. Od povprečne plače posameznik tako na leto za zdravstvo odvede več kot 3.000 evrov. Letno plačamo še dodatnih 420 evrov za dopolnilno zdravstveno zavarovanje. Statistični podatki pa kažejo, da ljudje v Sloveniji na leto porabijo še približno 400 evrov iz žepa za plačilo zasebnikov za opravljanje zdravstvenih storitev. V NSi se nam zdi preprosto nesprejemljivo, da ljudje plačujejo zdravstveno zavarovanje, do zdravnika pa na koncu ne pridejo,« je opozoril Horvat.
Problem slovenskega zdravstva je zlasti organizacija dela
V Novi Sloveniji smo zaradi stanja v našem zdravstvenem sistemu izjemno zaskrbljeni. Nedavni dogodki sprožajo velike dvome o verodostojnosti uradnih podatkov o čakalnih dobah v slovenskem zdravstvenem sistemu. V Sloveniji je ob tem kar 133.000 ljudi brez izbranega zdravnika. »Čeprav imajo plačano zdravstveno zavarovanje, do zdravnika ne morejo priti. Ponovno se kaže, da problem slovenskega zdravstva ni toliko pomanjkanje denarja, ampak organizacija. To je nesprejemljivo, zato v NSi v zvezi s tem in izbrisom napotnic zahtevamo sklic nujne seje odbora za zdravstvo,« je zaključil Jožef Horvat.
Poslanec @jozefhorvat: Napaka pri izbrisu veljavnih zdravstvenih napotnic pacientov je nesprejemljiva. Ne moremo se znebiti občutka, da želi @MinZdravje do krajšanja čakalnih dob priti s fiktivnim brisanjem napotnic, pri čemer se brišejo tudi veljavne napotnice. pic.twitter.com/zTi6KusHeJ
— NSi (@NovaSlovenija) November 9, 2022