Jožef Horvat v Tarči: Državni odkup Adrie Airways bi bil velika napaka

DELI:
27.09.2019, NSi

»To bi bila velika napaka. To bi bil korak ali pa tisoč korakov nazaj,« je bil odgovor vodje poslanske skupine NSi Jožefa Horvata na vprašanje v oddaji Tarča, ali naj država znova kupi Adrio Airways oz. ustanovi novo državno letalsko družbo.

Kot je pojasnil Horvat, je država v preteklosti v Adrio za pokrivanje izgub vložila že več kot 80 milijonov evrov. »Adria je imela, če pogledamo desetletje pa malo več nazaj, strahovite izgube. In želim si, da se ta agonija čim prej zaključi. Ali bo to stečaj, jaz ne vem. Verjamem pa, če bi bil stečaj, da bo najkasneje okrog novega leta, šlo veliko bolje kot sedaj. Tisti, ki pa so zaposleni in bodo zdaj vrženi na trg, se mora pa pri tem vklopiti socialna država in njeni instrumenti. V Novi Sloveniji sicer zagovarjamo privatizacijo, ampak ta privatizacija, ki jo je speljal SDH v času prejšnje vlade, je pa šolski primer, kako se ne sme privatizirati državnega premoženja. 4K Invest je sklad, ki ni iz letalske branže in lahko rečemo, da ni imel pojma, saj vidimo, da ni pravega menedžmenta in še zdaleč ni pravega poslovnega modela,« je dejal vodja poslanske skupine NSi.

Adria je bila prodana lastniku, ki o letalstvu ni vedel veliko

Jožef Horvat je bil kritičen tudi do državnega upravljanja v Adrii. »Država je kot lastnik Adrie postavljala menedžment, ki ni znal in zdaj je enako pri lastniku, ki smo mu Adrio prodali tako, da smo za to, plačali oz. dokapitalizirali tri milijone evrov, naslednji trenutek pa dobili, oprostite, nekaj fičnikov. Poslanci smo od 4. februarja 2016 dobili relativno podrobno poročilo od SDH, kako je ta prodaja potekala. To poročilo sta podpisala gospod Marko Jazbec predsednik uprave in članica uprave gospa Anja Strojin Štampar. Tako, da jaz si ne želim in mi si ne želimo, da bi ta zadeva ponovno šla nazaj k državi. Še enkrat, država ni narejena za to, da bi omogočala potovanje z letali, da bi omogočala letalski prevoz blaga. Nikjer v ustavi ne piše, da bo Slovenija suverena če bo imela svojega prevoznika. Letalski prevoznik je eno od podjetij, pomembno je tako kot farmacevtsko podjetje, pa katerokoli drugo podjetje,« je v oddaji pojasnil Horvat in dodal, da spoštuje korporativno upravljanje, kjer so tudi pozitivne izjeme in ob tem navedel poslovanje Slovenskih železnic, ki so lansko poslovno leto zaključile z dobrimi 36 milijoni evrov plusa.