Jožef Horvat: Predlog zakona o SDH je slab, nekonsistenten in nepotreben

DELI:
31. 1. 2014, NSi

Ljubljana (31.1. 2014) – Poslanci Državnega zbora danes med drugim obravnavajo novi vladni
predlog zakona o slovenskem državnem holdingu. Jožef Horvat je bil v stališču
krščanskih demokratov do predloga zelo kritičen, opozoril pa je predvsem na to,
da zakon ne predvideva prenosa premoženja na novo družbo, kar škoduje dobremu
upravljanju državnega premoženja.

Jožef Horvat je pojasnil, da je ime holding zavajajoče, saj
pri novem predlogu zakona sploh ne gre za holding, saj ne bo lastnik
premoženja. »Premoženje ostaja v lasti Republike Slovenije, zato pravimo, da
besedilo in naslov ne gresta skupaj. Tisti, ki je zaključil prvi letnik srednje
ekonomske šole ve, da je holding »per definitionem«: »gospodarska družba, ki
obvladuje druge gospodarske družbe, zaradi svoje naložbe v njihov lastniški
kapital«. Se pravi, ne bomo imeli holdinga, ampak bomo kvečjemu dobili AUKN 2.
V obrazložitvi predloga zakona je navedeno, da je upravljanje državnih naložb v
stalnem prehodnem obdobju že od sprejema novele zakona o upravljanju
kapitalskih naložb. To drži, vendar je treba pojasniti kaj je vzrok temu
stanju. Res je namreč, da sedanja vlada sprejetega zakona ni izvajala, ga ne
izvaja, ker za to ni imela in nima interesa,«
je bil jasen Horvat.

Izrazil je tudi nasprotovanje trditvam vlade, da je prenos naložb
Republike Slovenije na holding sporen, nesprejemljiv in v praksi neizvedljiv. »To
ne drži, saj je bil veljavni zakon o slovenskem državnem holdingu usklajen s
smernicami OECD in v praksi izvedljiv, seveda le, če bi za to obstajala volja s
strani sedanje vlade,«
je dejal Jožef Horvat.

V zaključku pa je poslanec NSi dejal: »Predlog zakona o
slovenskem državnem holdingu je slab, nekonsistenten in nepotreben. Imamo
veljaven zakon o slovenskem državnem holdingu. Predvsem pa je sprejemanje nove
zakonodaje ob vsakokratni zamenjavi oblasti slab signal mednarodnim in
finančnim trgom, zlasti pa potencialnim investitorjem glede stabilnosti
poslovnega okolja v naši državi in zato ga poslanci Poslanske skupine Nove
Slovenije – krščanski demokrati ne bomo podprli. Slovenija ostaja tudi po tem
predlogu zakona o slovenskem državnem holdingu hermetično zaprta država za tuje
investitorje. Na nek način sočustvujem s finančnim ministrom, ko je na sestanku
z opozicijo, ko nam je predstavljal načela tega novega zakona na koncu le
priznal,da bi pravzaprav najrajši delal po že obstoječem zakonu o slovenskem
državnem holdingu.«

Stališče NSI si lahko v celoti prebrete TUKAJ.

Matej Tonin pozval vlado: Za »avtobus posadite le enega šoferja!«

Vodja poslanske skupine NSi Matej Tonin je v zvezi z SDH vladi predlagal, da bi lahko z eno samo potezo lahko bolj donosno upravljali državno premoženje in hkrati odrezali lobije od napajanja iz državnega denarja. »Da to lahko storimo in da to lahko izpeljemo, je seveda potrebno pod eno streho zbrati celotno državno premoženje. Potrebno je centralizirati upravljanje vsega premoženja,«  je dejal Tonin in dodal:

»Če povem nekoliko s prispodobo, na avtobus je potrebno postaviti samo enega šoferja, ne pa za sedež avtobusa posaditi tri šoferje, ki bo vsak vlekel volan v svojo smer. Bistvo enotnega in centraliziranega upravljanja je pač to, da poskušamo z enega centra vse voditi, vse upravljati in s tem ustvariti čim večji dobiček za državo.« 

Tonin: Da dobimo najboljše kadre predlagam mednarodni razpis 

Vodja poslanske skupine NSi je v nadaljevanju svoje razprave predstavil eno izmed možnosti učinkovitega upravljanja skupnega premoženja. »Predlagam, da naredi vladna koalicija oziroma Vlada mednarodni razpis, torej najprej ustanovimo Slovenski državni holding, ki bo zbral pod eno streho vse premoženje, nato pa pojdimo na mednarodni razpis in k opravljanju tega Slovenskega državnega holdinga povabimo tuje priznane finančne inštitucije in jim recimo: »Dragi fantje, če boste z našim državnim premoženjem upravljali uspešno, bo taka tudi vaša nagrada. Če boste upravljali neuspešno, pa nagrade oziroma plačila za vaše delo ne boste dobili.« Kaj bomo s tem dosegli? S tem bomo dosegli, da prvič, se ne bodo domači lobiji prerekali kdo bo vplival in kdo bo nastavljal upravljavce tega Slovenskega državnega holdinga, odrezali bomo vse sedanje lobije, ker sem prepričan, da si bo tuji upravljavec prizadeval, da bo ustvarjal čim več, ker bo od tega odvisno tudi njegovo plačilo in ne bo pristajal na to, da se raznoraznim lobijem dajo takšni in drugačni priboljški,« je svoj predlog argumentiral Tonin. 

V zaključku je izrazil mnenje, da bi bilo najbolj enostavno, če bi zakon o SDH zavrgli, »ker je slab, ker ni dober, ker je tukaj notri vsaka svoja interesna skupina vlekla stvari v svojo smer, vsakdo si je izpogajal kakšno koncesijo, eni so si izpogajali, da se KAD izloči, drugi so se izpogajali, da se energetika izloči in iz tega zakona smo enostavno dobili eno navadno skropucalo, ki ne bo služilo prav ničemur, definitivno pa ne bo pripomoglo k temu, da bi od slovenskega državnega premoženja ta država in naš slovenski proračun imel kakršne koli koristi.«

Celotno razpravo Mateja Tonina si lahko preberete TUKAJ.