ALEŠ MIHELIČ ZA RADIO OGNJIŠČE: POLOVICA CEST V ZELO SLABEM STANJU

DELITE TA
PRISPEVEK
20.08.2020, NSi

Državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič je v oddaji Pogovor o na Radiu Ognjišče spregovoril o naložbenih načrtih ima ministrstvo za infrastrukturo, o napredku pri nekaterih odmevnejših projektih, kot sta tretja razvojna os in drugi tir, kako namerava ministrstvo blažiti posledice epidemije na gospodarstvo in kakšne novosti se obetajo pri cestno-prometnih pravilih. Po Miheličevi oceni se bomo po boljših cestah na mnogih koncih predvidoma vozili leta 2025 ali 2026.

Na severnem delu tretje razvojne osi se za odsek od Šentruperta do Velenja še vedno pripravlja projektna dokumentacija, medtem ko bodo za gradnjo odseka med Velenjem in Slovenj Gradcem v kratkem zapičili prvo lopato. »Za enega izmed sklopov na tem prvem delu, Gabrke, je že pridobljeno gradbeno dovoljenje, trenutno je v fazi javno naročilo, tako da se v septembru pričakuje začetek del. To je za vse Korošce in za vse, ki živijo na območju tretje razvojne osi na severu, izjemno pomembna, spodbudna in vesela novica. Tudi za nas je in nam daje dodatno energijo in moč, da pospešeno delamo naprej,« je dejal.

Na južnem delu tretje razvojne osi, od Novega mesta čez Gorjance, proti Metliki in Črnomlju, je prišlo do pritožb: »Upam, da bo pritožba čim prej razrešena, da gremo naprej s projektom in da se začne graditi. Kajti vemo, da od avtoceste pri Novem mestu bo ta povezava predstavljala tudi boljšo povezljivost in odpravo prometnih zamaškov za potrebe gospodarstva, torej Revoza in ostalih podjetij, ki bodo bistveno izboljšale položaj delavcev in prebivalcev. Radi bi začeli dela na obeh koncih, tako na novomeškem kot metliškem, kjer rešujemo mejni prehod in nastanek gneče v času turistične sezone,« je dodal.

Drugi tir je po prepričanju državnega sekretarja ena izmed najpomembnejših posodobitev železniškega omrežja za slovensko logistiko in gospodarstvo ter za Luko Koper. Čeprav ima projekt že dolgo brado, po zagotovilih družbe 2TDK še vedno poteka po časovnici in investicijskem programu, tako da naj bi bil do konca leta 2025 zaključen celoten projekt.

Ocena je, da bo doprinos drugega tira na slovensko gospodarstvo približno 145 milijonov evrov dodane vrednosti vsako leto. »Vsako leto, ki se zamakne, je ta denar izgubljen, poleg tega se poslabšuje naša konkurenčnost v primerjavi z italijansko, hrvaško in madžarsko stranjo, da res učinkovito izrabimo to našo geostrateško pozicijo.«

Celotno oddajo lahko poslušate TUKAJ.