ALEŠ MIHELIČ: VSEM UDELEŽENCEM V PROMETU ŽELIMO OMOGOČITI VARNO VOŽNJO

DELI:
31.07.2020, NSi

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič je v oddaji 24 ur zvečer spregovoril o novih pravilih obnašanja na cesti, ki jih prinaša jesen. Dvakrat višja bo kazen, če boste med vožnjo uporabljali mobilni telefon ali če ne boste upoštevali vozil s prednostjo, kot sta denimo policijsko in reševalno vozilo. Ob rdeči luči na semaforju bo dovoljeno zavijanje v desno, uzakonja pa se tudi vožnja z električnimi skiroji.

Državni sekretar je v oddaji najprej spregovoril o sivi lisi slovenske prometne zakonodaje, torej o skirojih, ki bodo v jeseni dobili zakonska pravila.

»Vsem udeležencem v prometu želimo omogočiti varno vožnjo. Lahka motorna vozila bodo smela voziti le še po kolesarskih stezah, kolesarskih poteh, kolesarskih pasovih ali znotraj naselja na desnem robu cestišča. Uporaba bo omejena na osebe starejše od 14 let, za vozila do konstrukcijske hitrosti 25 km/h in pa širine 80 cm. Za pa je predpisano tudi nošenje čelade tako kot pri kolesih,« je povedal državni sekretar.

Poudaril je tudi, da bi bilo neživljenjsko, da bi prepovedali vožnjo ponoči. »Zato predpisujemo posebne ukrepe, pod katerimi je možno voziti ponoči. Spredaj in zadaj bo potrebno namestiti ustrezen žaromet bele in rdeče barve ter na strani odsevnike. Za vse kršitelje so predvidene kazni, vendar upamo, da bomo s temi življenjskimi pravili nekako omogočili, da se bodo lahko vsi varno se vključili v promet,« je dejal Aleš Mihelič.

Zaradi naraščajočega trenda nesreč, ki se zgodijo zaradi uporabe med vožnjo vseh naprav, ki zmanjšujejo vidno zaznavanje ali slušno zaznavanje v prometu, ministrstvo predvideva povišanje globe na 250 evrov in 3 kazenske točke za uporabo takih naprav med vožnjo.

V zakonu pa predlagajo tudi uvedbo posebnega znaka, ki bo nameščen ob semaforju v ustreznih križiščih. Ob takem znaku bo mogoče zavijati desno tudi, ko bo semafor rdeče barve. »Seveda ob predpostavki, da je nameščen prometni znak in pa da je smer vožnje prosta, torej še vedno bo potrebna trezna in pa ustrezna presoja voznika,« je povedal državni sekretar, ki dodaja, da bo zagotovo pomenilo boljšo pretočnost v prometu.

Celoten prispevek si lahko ogledate TUKAJ.