Vlada predlaga 25 % davek od dobička pri prodaji kriptovalut. Tisti, ki varčujejo v kriptu, bi morali državi prijaviti lastništvo in voditi posebno evidenco.

V Novi Sloveniji smo prepričani, da gre za novo vladno neumnost!

Vsak, ki dela in varčuje, slej ko prej pride na radar te vlade. Sedaj bodo udarili še po tistih, ki varčujejo v kriptu. Nov dan, nov davek.

Razumna obdavčitev kriptovalut

Obdavčitev DA, ampak razumna! Nova Slovenija je predlagala zakon, ki bi prinesel:

• 5 % davek ob prodaji kriptovalut in izplačilu v FIAT sredstva
• Prodaje do 10.000 EUR na leto bi bile oproščene plačila davka

Preprosto, enostavno in pošteno.

Zakaj je potrebno ljudem pobrati vse? Mladi in številni drugi varčujejo v kriptu za avto, stanovanje, pokojnino … Pametna država to spodbuja in na koncu imamo vsi več.

@nova.slovenija Vlagate v kripto? Imamo bolj smiseln predlog obdavčitve kot Golobova vlada. #kripto #kriptovalute #davki #zakon #vlada #nsi #politika #slovenija #tiktokslovenija #fyp ♬ original sound – Nova Slovenija

Pogosta vprašanja

Katere so ključne rešitve zakonskega predloga NSi o obdavčitvi kriptovalut?

NSi je v zakonodajno proceduro vložila Predlog zakona o debirokratizaciji obdavčitve unovčenja kriptosredstev. Predlaga se obdavčitev kriptovalut v višini 5 % ob njihovem vnovčenju. Za unovčenje se šteje bodisi menjava kriptosredstev v fiat valuto z izplačilom na transakcijski račun ali pa nakup blaga in storitev s kriptosredstvom. Menjava kriptosredstev za izvedene finančne inštrumente ali zamenjava enega kriptosredstva za drugo se ne šteje kot »unovčenje kriptovalute«.

Unovčenje do višine 10 tisoč evrov na leto bi ostalo neobdavčeno. Zaradi poenostavitve je v zakonu previdena možnost, da zavezanec za davek lahko davčni obračun predloži v elektronski obliki takoj po vnovčenju kriptosredstva ali do skrajnega roka t.j. 28. februar za predhodno leto. V primeru, da je zavezanec pri unovčenju kriptosredstva ustvaril izgubo, mora to izgubo davčnemu organu dokazati z ustrezno dokumentacijo.

Določbe veljajo za fizične osebe, za pravne osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost, pa ostaja v veljavi dosedanja ureditev.

Z zakonom bi dobili davčno enostaven in razumljiv sistem obdavčevanja kriptosredstev.

Kakšni so cilji predloga zakona NSi o obdavčitvi kriptovalut?
  • Uvedba administrativno enostavnega in razumljivega sistema obdavčevanja kriptosredstev ter nove obveznosti plačevanja davka od vrednosti unovčenih kriptosredstev
  • Enostavnejši izračun
  • Manj vodenja evidenc
  • Veliko nižja davčna stopnja od predloga vlade (5 odstotkov proti 25 odstotkov)
  • Ni razkritja celotnega kripto premoženja davčnemu organu
  • Spodbujanje prostovoljnega in enostavnega plačevanja davkov
  • Odprava nepotrebnega strahu med imetniki kripto sredstev
  • V Slovenijo bi pritegnili več kapitala
Na katerih načelih temelji predlog zakona NSi o obdavčitvi kriptovalut?
  • Enostavnost in razumljivost
  • Nizki stroški pobiranja davka
  • Učinkovitost
  • Splošna davčna obveznost fizičnih oseb, ki se realizira prek obdavčitve vrednosti unovčenih kriptosredstev, in sicer ne glede na to, kje je kriptosredstvo izdano in ne glede na to, ali je unovčeno v Sloveniji.
  • Pri tem so zavezanci za davek le fizične osebe, ki se štejejo za davčne rezidente Republike Slovenije po ZDoh-2 oziroma mednarodni konvenciji o izogibanju dvojnega obdavčenja dohodkov in premoženja, katere ima Republika Slovenija sklenjene z drugimi državami.
  • Ta zakon v slovenski pravni red vnaša nov in zelo poenostavljen način obdavčitve kriptosredstev, kjer je vse prepuščeno zavezancem za davek, to je imetnikom kriptosredstev. Finančna uprava bo le v naknadnih nadzorih preverjala pravilnost obračunov in pa seveda ali so zavezanci prijavili unovčenja kriptosredstev.
Katere so ključne pozitivne razlike zakonskega predloga NSi o obdavčenju kriptovalut v primerjavi z vladnim zakonom?

1. Davčna osnova, stopnja in oprostitev: vlada predvideva poročanje o vsakem nakupu sendviča, NSi predlaga oprostitev do 10 tisoč evrov.

Predlog vlade:
• Davčna osnova je ustvarjeni dobiček (prodajna minus nakupna cena) ob menjavi kriptosredstva za fiat valuto, blago ali storitve
• Davčna stopnja je 25-odstotna
• Oprostitve niso predvidene

Predlog NSi:
• Davčna osnova je ustvarjen celotni prihodek ob menjavi kriptosredstva za fiat valuto, blago ali storitve
• Davčna stopnja je 5-odstotna
• Oprostitev znaša 10 tisoč evrov

Sklep:
Po predlogu vlade bi morali za vsak nakup, vsako kavo, ki bi jo kupili s kriptom, vložiti davčni obračun in plačati davek. Po predlogu NSi to odpade. Do 10 tisoč evrov na leto bi lahko neobdavčeno in brez obračuna s kripto valutami kupovali, kar želite ali jih zamenjali za fiat valute (evre, dolarje… ), skratka opravljali vse transakcije.

2. Birokracija tudi za tiste, ki ponujajo svoje blago ali storitve za kripto valute

Predlog vlade:
Zahteva za vodenje evidenc za prejemnike plačil v kriptovalutah. Vsi ponudniki blaga in storitev, ki prejemajo plačila v kriptovalutah, bodo morali za plačila nad 500 evrov identificirati kupca in o transakcijah redno poročati Fursu.

Predlog NSi:
Teh zahtev ni.

Sklep:
• Predlog vlade ne zapleta življenja le lastnikom kripto sredstev, ampak tudi ponudnikom blaga in storitev.
• Tudi Bruselj in nekatere države OECD za v prihodnje zahtevajo poročanje o transakcijah in izmenjavo informacij med državami, a je predvidena meja za poročanje nekajkrat višja. V primeru plačil s kriptosredstvi bo mednarodna izmenjava informacij potekala, če bo šlo za posle v posamični vrednosti več kot 50 tisoč evrov.
• Pri nas bodo Fursu ponudniki blaga in storitev morali poročati že, če bo nekdo s kriptosredstvi plačal več kot 500 evrov. Ob tem se zastavlja vprašanje, ali bodo zaradi obilice obveznosti in vodenja evidenc ponudniki sploh še sprejemali plačila v kriptu. Konkurenčnost Slovenije bo zaradi tega spet manjša.

3. Avtomatična razkritja o kripto premoženju

Predlog vlade:
Zavezanec bo moral po predlogu vladnega zakona Fursu priglasiti zalogo vseh kriptosredstev, ki jih bo imel 1. januarja 2026. Priglasitev vsebuje vse podatke, potrebne za opredelitev kriptosredstev v zalogi, vključno s podatki o vrsti njihove hrambe ali upravljanju ter njihovi primerljivi tržni ceni na dan 1. januar 2026. Priglasitev se opravi najpozneje do 30. junija 2026.

Predlog NSi:
Vnaprejšnja razkritja niso predvidena.

Sklep:
• Kritiki opozarjajo na previsoka razkritja in dejstvo, da bo Furs po priglasitvi verjetno preverjal tudi izvor vašega premoženja. Ob višji vrednosti portfelja, lahko opravi tudi nadzor za minula leta.
• Po predlogu NSi takšna razkritja sicer niso potrebna tudi zato, ker bo davčna osnova prihodek, ne pa dobiček, torej izhodiščna vrednost.