Zvonko Lah: Inovativna rešitev za gradnjo drugega tira je cenejša in krajša

Poslanec NSi Zvonko Lah je na seji Odbora za infrastrukturo izpostavil, da se rešitev za gradnjo drugega tira skriva v inovativni različici stroke. “Imamo inovativno rešitev za gradnjo drugega tira, ki je cenejša in potrebuje manj časa za izgradnjo. Vendar je po besedah ministra preveč inovativna, ker še nikjer na svetu ne obstaja v takem obsegu,“ je poudaril Lah in dodal: “Tudi, ko smo gradili planiško velikanko smo bili prvi na svetu, ki so zgradili tako veliko letalnico.“

Pojasnil je, da v poslanska skupina NSi verjame, da lahko projekt drugi tir zgradimo brez zalednih držav. Izpostavil pa je tudi dejstvo, da o drugem tiru ne vemo veliko.

“Sprašujem se kakšen sploh bo drugi tir. Državni sekretar Leben je v oddaji Tarča dejal, da na ministrstvu iščejo rešitve za umestitev še enega tira. Kolikor so me podučili je to tehnično nemogoče. To je bil samo izgovor za ljudi, ki so zbrali 3000 podpisov,“ je povedal poslanec Lah.

Zvonko Lah je prepričan, da se bo investicija v drugi tir izkazala za zgrešeno. “V 20-ih letih smo imeli enotirno, potem dvotirno in sedaj smo spet na enotirni. Ko bomo začeli graditi se bomo šele zavedali, da je projekt zgrešen,“ meni Lah.

Izpostavil je tudi manko slovenskega znanja in izkušenj za podrobne projekte. To pomeni, da je tudi cena projekta gotovo podcenjena.

“Na ministrstvu in tudi v Državnem zboru ni strokovnjakov, ki bi imeli izkušnje z gradnjo železnic. Prosim ministrstvo, da razdela projekt in šele ko bodo to naredili bodo ugotovili, da je cena podcenjena, sploh za predore,“ je poudaril Lah in dodal: “Koliko železniških predorov smo zgradili od Franca Jožefa in Marije Terezije dalje? Nič, torej zanje bo potrebno uvažati.“