Tonin ob gradnji drugega tira Koper-Divača: Obstaja cenejša varianta, a vlada je gluha za druge predloge

»Drugi železniški tir Koper-Divača potrebujemo, a ne za vsako ceno. Paziti moramo, da ne bo šlo za investicijsko luknjo brez dna, ki smo ji bili priča pri projektu TEŠ6,« je na nujni seji odbora za infrastrukturo in prostor, ki jo je zahtevala NSi, dejal Matej Tonin.

V preteklih mesecih je bilo tako medijsko, kot tudi politično veliko polemiziranja o financiranju projekta drugega tira. Čeprav sta si gospodarstvo in politika enotna, da Slovenija drugi tir potrebuje, pa prihaja do razhajanj pri bistvu investicije – pri jasni in transparentni finančni konstrukciji in tehničnih podrobnostih izvedbe projekta.

Kot je pojasnil Tonin, je pred nekaj tedni premiera Mira Cerarja vprašal, kako napreduje gradnja drugega tira in takrat je Cerar trdil, da gre za transparentne postopke, za finančne in tehnične podrobnosti projekta pa je dejal, da niso stvar parlamentarcev in razprave v Državnem zboru.

Lah: Vlada naj zbere kompetentne ljudi, ki bodo ali potrdili ali pa ovrgli tehnične rešitve alternativnega predloga.

 

NSi sejo sklicala z namenom, da se javnosti predstavi tudi alternativne možnosti vladne variante projekta, ki jih je pripravila strokovna skupina Dvotirna proga Projekt 4 km, na čelu z prof. dr. Jožetom Duhovnikom. Omenjena skupina je predstavila možnosti, kjer bi med Koprom in Divačo za 650 milijonov evrov zgradili dvotirno progo z le enim predorom, medtem ko vlada predvideva izgradnjo enotirne proge s štirimi predori za nekaj več kot 1 milijardo evrov. »Strokovna skupina predlaga 374 milijonov evrov cenejšo varianto drugega tira, ki bo tudi 8 minut hitrejša, cena na tono tovora pa bo iz 4,6 evra znižana na 2,6 evra,« je pojasnil vodja poslanske skupine NSi.

Zvonko Lah: Vlada naj alternativni projekt potrdi, ali pa zavrže

Poslanec NSi Zvonko Lah je predstavnikom vlade po predstavljeni alternativni varianti Projekt 4 km dejal, da od vlade pričakuje, da bo zbrala kompetentne ljudi, ki bodo ali potrdili ali pa ovrgli tehnične rešitve alternativnega predloga ter tako pripomogli k večji transparentnosti projekta. V nadaljevanju podal odoboru tudi predlog, da se sprejme sklep, s katerim bi vlado zavezali, da vsake 3 mesece poroča, kako projekt drugi tir napreduje.

Vse argumente za sklic nujne seje in podrobnosti o alternativnem projektu Projekt 4 km, si lahko preberete TUKAJ.