Nujna seja na zahtevo NSi ni prinesla pravih odgovorov v zvezi z vladno spremembo projekta 3. razvojne osi

DELI:
10.06.2015, NSi

big_Iva_Dimic_feb_2015V Državnem zboru se je danes na zahtevo NSi odvila nujna seja dveh parlamentarnih odborov v zvezi z problematiko umeščanja državne hitre ceste na odseku severnega dela 3. razvojne osi od Velenja do avtoceste A1. Zaradi odločitve vlade, da se gradnjo predvidene cenejše variante trase ponovno ustavi in se začne z uresničitvijo dražje variante ceste, pričetek gradnje ceste ponovno stoji.

Kot je v imenu pobudnikov seje dejala poslanka NSi Iva Dimic se državni prostorski načrt (DPN) za omenjeno cesto sprejema že vse od leta 2007, a končna varianta trase, kljub številnim strokovnim analizam in študijam, še vedno ni določena. Poslanka NSi je tudi pojasnila, da se je zadnji zaplet v zvezi z umeščanjem trase v prostor se je zgodil marca letos, ko je vlada sprejela sklep o končanju priprave DPN-ja po trasi z oznako F3b in o ponovnem vračanju priprave DPN-a po že ovrženi trasi z oznako F2-2.

A strokovne analize kažejo, da je varianta F2-2 je daljša, za 54 milijonov evrov dražja, strmejša, poteka čez vodno zajetje in preko namakalnih površin ter preko 120 ha najboljših kmetijskih zemljišč oz. njive in hmeljišča.

Varianta F3b pa je po analizah, ki so na voljo krajša, cenejša, varuje najboljša kmetijska zemljišča in namakalne površine, izogne se vodovarstvenim območjem, nima vzponov in padcev ter je tudi prometno učinkovitejša.

Čeprav je bila seja obeh omenjenih parlamentarnih odborov sklicana z namenom razjasnitve ozadja marčevske odločitve vlade, da trase z oznako F2-2 ne sprejme del projekta, pravih odgovorov s pristojnih ministrstev ni bilo slišati. Ministrstvo za kmetijstvo tej trasi zaradi zazidave najboljših kmetijskih zemljišč nasprotuje, a sklep vlade vseeno ostaja. Trasi nasprotuje tudi Civilna iniciativa Braslovče, katere predstavniki so na nujni seji predstavili vse argumente proti podpori dražji in daljši varianti državne ceste.

Nova Slovenija je na seji v sprejem predložila naslednja sklepa, ki pa nista bila sprejeta:

  1. Odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor sta se seznanila s problematiko umeščanja državne hitre ceste na odseku severnega dela 3. razvojne osi od Velenja do avtoceste A1.
  1. Odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor pozivata Vlado Republike Slovenije, da čim prej sprejme končno odločitev glede variante trase umestitve državne hitre ceste na odseku severnega dela 3. razvojne osi od Velenja do avtoceste A1 in pri tem upošteva zgolj argumente strokovne javnosti s poudarkom na ohranjanju najboljših kmetijskih zemljišč.

Vladna koalicija je namesto tega sprejela sklep, ki daje podporo vladnemu sklepu, ki ga je le-ta sprejela marca letos.

Celotna zahteva NSi za nujno sejo z obrazložitvijo problema in celotno kronologija sprejema DPN na odseku severnega dela 3. razvojne osi od Velenja do avtoceste A1 je na voljo TUKAJ.