NSi o reorganizaciji nujne medicinske pomoči: Temeljito naj se preuči pripombe zdravnikov in lokalnih skupnosti

DELI:
05.06.2015, NSi

Poslanci-NSi-na-Seji-DZ7Poslanke in poslanci so danes na izredni seji, ki sta jo zahtevali NSi in SDS razpravljali o reorganizaciji nujne medicinske pomoči, ki je v javnosti dvignila veliko prahu in marsikje poskrbela za veliko slabe volje.

 V nadaljevanju objavljamo stališče NSi do omenjene reorganizacije nujne medicinske pomoči:

V poslanski skupini Nove Slovenije – krščanskih demokratov smo sopodpisali zahtevo za sklic izredne seje državnega zbora, da se v zvezi z reorganizacijo službe nujne medicinske pomoči v Republiki Sloveniji razčistijo vse nejasnosti in ne poslabša dostopnost do nujne pomoči za prebivalstvo.

Ministrstvo za zdravje je namreč zaključilo z javno razpravo o predlogu pravilnika o nujni medicinski pomoči, katerega sprejem je v pristojnosti ministrice. V Novi Sloveniji se strinjamo, da je sprejem pravilnika potreben, saj bo Slovenija konec leta imela 12 urgentnih centov in 18 satelitskih urgentnih centrov. Prav tako pa menimo, da se je potrebno takšnih sprememb lotevati z veliko mero občutljivosti in velike vključenosti vseh deležnikov, ki naj bi jih omenjena reorganizacija zadevala.

Po predlogu pravilnika se bo odzivni čas v določenih podeželskih območjih še povečal, kar ima za posledico večjo smrtnost in več zapletov. V vseh strokovnih študijah je odzivni čas, krajši od 6 do 8 minut, povezan z boljšim preživetjem. Razumemo, da so in bodo vedno obstajale razlike v odzivnih časih med podeželjem in mestom, vendar je nerazumno, da se s spremembami pravilnika, odzivni čas tudi po mnenju strokovne javnosti podaljšuje. Obveznost in dolžnost države je, da poskrbi za enakomerno dostopnost do nujne medicinske pomoči tudi v odročnejših predelih ter zagotavljanje dežurne službe ponoči in med vikendi. Če smo enakovredni pri plačevanju davkov, ne moremo pristati na to, da bodo nekateri pomoč dobili trikrat hitreje kot drugi državljani. Potrebno je prisluhniti lokalnim skupnostim in tudi družinskim zdravnikom, ki opozarjajo na nedoslednosti in pomanjkljivosti osnutka pravilnika.

Prav tako je nejasna vloga prvih posredovalcev. Prepuščanje oskrbe medicinskim tehnikom reševalcem, brez zdravnika, je za našo državo korak nazaj.

Tako skorajda ni regije, kjer se napovedanim spremembam ne bi uprli, predvsem glede lokacije satelitskih urgentnih centrov, ki jih je predvidelo ministrstvo. Peticije zoper reorganizacijo mreže so tako podpisali že v Ormožu in Kamniku, ki ostajata brez dežurnega centra, v Postojni, Logatcu, Cerknici, Ribnici. V Zgornjesavinjski dolini in na Kozjanskem zahtevajo boljšo pokritost terena z dežurnimi medicinskimi ekipami in ob tem opozarjajo, da kar v 80 – ih odstotkih bolniki ne bi prišli do NMP v 20 minutah. Slabša pokritost odročnejših krajev skrbi tudi Pomurce, kajti v regiji ni načrtovan noben satelitski urgentni center. Reorganizaciji nasprotujejo tudi v Posavju.

V Novi Sloveniji menimo, da je pravilnik pripravljen neprofesionalno in površno. Ministrstvo pozivamo, da temeljito preuči pripombe tako zdravnikov kot lokalnih skupnosti in pripravi takšen pravilnik, ki bo zagotovil enakopravno obravnavo vseh državljanov, nikakor pa ne bomo pristali, da se človeško življenje meri v kilometrih in denarju.