NSi ni podprla državnih proračunov in je nasprotovala davku na nepremičnine

DELI:
15.11.2013, NSi

V nadaljevanju objavljamo
komentar predsednika odbora za zadeve EU in poslanca NSi Jožefa Horvata, ki ga
je zapisal po dolgi državnozborski seji, ki se je končala šele v zgodnjih jutranjih
urah. Poslanci NSi – krščanski demokrati predloga proračunov za leti 2014 in 2015 niso podprli, prav tako pa so močno nasprotovali sprejemu davka na nepremičnine.

NSi proračunov za leti 2014 in 2015 ni podprla

Poslanska
skupina Nove Slovenije sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2014 in proračuna Republike
Slovenije za 2015 ni podprla. Videli smo, da je bilo v koaliciji veliko zadrege,
videli smo, da so kolegi iz koalicije veliko odločitev sprejemali s stisnjenimi
zobmi.

Iz
proračunskih dokumentov za leti 2014
in 2015 ni zaznati prav nobenih korenitih ukrepov za
gospodarsko okrevanje, še več, vlada ni identificirala ukrepov, ki so ”gospodarsko
aktivnost obrnili v pravo smer, iz -4,5% na -1,7%”, s čimer se pohvali
predsednica vlade Alenka Bratušek. Bilo bi namreč smiselno te ukrepe (če sploh
so bili) intenzivirati. Prav tako iz proračunskih dokumentov ne izhaja, da bo z
namenom konsolidacije javnih financ 1/3 ukrepov realiziranih na prihodkovni
strani, 2/3 pa na odhodkovni. Ukrepov za zmanjšanje odhodkovne strani, torej
varčevanja, ne zaznavamo, državljani in gospodarstvo pa dobiva niz novih
davčnih obremenitev. 
Nova
Slovenija – krščanski demokrati si prizadevamo za odločne spodbude
gospodarstvu, saj bo edino gospodarstvo Slovenijo potegnilo iz krize.

Naj
tudi spomnimo, da je v Evropski uniji letos maja začel veljati evropski
zakonodajni sveženj, dvojček, ki nacionalnim vladam naroča, da osnutke
proračunov za naslednje leto pošljejo Evropski komisiji v mnenje. In prav
danes, 15. novembra 2013, bo komisija sprejela mnenja o osnutkih proračunskih
načrtov. Bilo bi vsaj malo bolj higienično, če bi Državni zbor kakšen dan
počakal s sprejemom proračuna za leto 2014. Res je, na področju evro območja še
ni tovrstne prakse. Toda večina držav še čaka z dokončnim sprejemanjem
proračuna za 2014.

Zaskrbljeni
smo, da v naslednjih letih dobiva gospodarstvo, kakor tudi prebivalstvo nove
davčne obremenitve. Težko bo v takšnem okolju pričakovati povečanje gospodarske
aktivnosti, nova delovna mesta in naval tujih dobronamernih investitorjev.

Dejstvo
pa je, da proračunski dokumenti za 2014 in 2015 temeljijo na velikem številu
predpostavk in neznank. Največja je rezultat stresnih testov v naših treh
državnih bankah. Ko bodo ti rezultati znani, in to bo v mesecu decembru, je
velika verjetnost, da bo potrebno narediti korenite popravke proračunov.

Ne
moremo pa mimo ostre kritike vladne politike, ki preko proračunskih dokumentov
de facto blokira ali celo ukinja sistem lokalne samouprave. Gre za drastično
centralizacijo, ki jo finančne projekcije jasno pokažejo. Prav tako proračunski
dokumenti kažejo, da vlada in koalicija ne mislita resno s privatizacijo, ni
proračunskih postav za povračilo škode tako imenovanim izbrisanim, kakor tudi
ne za izplačilo plačnih nesorazmerij. Primanjkljaj je res pod 3% BDP, vedno
bolj pa se kaže, da je to žal zgolj želja, ne pa realnost.

Postopek
sprejema davka na nepremičnine je bil nekorekten

Obžalujemo,
da je bil postopek sprejemanja tega zakona nekorekten. Mi smo si prizadevali,
kljub skromni strokovni pomoči, vložiti veliko število amandmajev, da bi vsaj
malo ublažili nevarno negativne učinke zakona. Trudili smo se po svojih
najboljših močeh, da bi za podporo dobili zadostno število glasov. Mislili smo,
da bomo vzpostavili partnerski odnos med opozicijo in koalicijo. A naleteli smo
na zid. Prizadevali smo si, da ne bi tako hudo, kot sedaj dejansko je prizadeto
slovensko gospodarstvo, zato ker spremljamo napovedi UMAR-ja, napovedi Banke
Slovenije in tudi komisarja Ollija Rehna, ki je že večkrat ponovil, da je
slovensko gospodarsko v globoki depresiji in zgleda, da se to v Sloveniji nikogar
to ne dotakne.

Obžalujemo,
da bo z davkom na nepremičnine močno prizadeta slovenska lokalna samouprava. Ta
davek je v večini evropskih držav izvorni davek občin, v Sloveniji pa ga bo
dolgoročno pobrala izključno država. Obžalujemo, da je eden od predsednikov
koalicijskih strank jasno povedal, da z zakonom o davku na nepremičnine iščemo
še zadnji drobiž pri ljudeh. Sam pa je potem dvignil roko, glasoval za in
pobral še zadnji drobiž. Ja, ta koalicija pobira mnogim ljudem z nizkimi
prihodki še zadnji drobiž.

Nikakor
ne moremo sprejeti, da bodo obdavčeni tudi gasilski domovi (v Sloveniji jih je
več kot 2000), ki niso v lasti PGD-jev. Koalicija je zavrnila vse amandmaje, ki
so imeli namen omiliti negativne učinke davka za velike družine, kakor tudi za
kmete.

Obstaja
pa še dvoje upanj: veto Državnega sveta, napoveduje pa se tudi ustavna presoja
Zakona o davku na nepremičnine.