Jernej Vrtovec opozoril ministra Gašperšiča na problematiko hitre ceste Nanos – Vrtojba

DELI:
16.06.2015, NSi

big_JVrtovec_odbor_2014Poslanec NSi Jernej Vrtovec je v okviru junijske redne seje Državnega zbora RS ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču zastavil vprašanje v zvezi s problematiko izgradnje protivetrnih zaščitnih ograj na vetrovno izpostavljenih odsekih hitre ceste Nanos – Vrtojba.

Vipavska hitra cesta je zaradi močne burje pogosto zaprta. Vremenske razmere, značilne za Vipavsko dolino, tako po besedah Vrtovca onemogočajo polno funkcionalnost hitre ceste, ki je predvsem za tovorni promet (odvisno od vrste tovornega prometa) zaprta več dni v letu. »Zaradi pogostega zapiranja je bila lokalnemu gospodarstvu vse od leta 2009, ko je bil odprt še zadnji odsek Podnanos – Razdrto in je bila cesta v celoti predana v promet, povzročena velika gospodarska škoda. Poleg tega je ob večjih sunkih burje, tudi, če cesta ni zaprta, ogrožena varnost voznikov,« je poudaril Vrtovec in ministra spomnil, da protivetrne ograje predvideva tudi v uredba o lokacijskem načrtu za primorski krak avtoceste na odseku hitre ceste Vipava – Selo.

Že ob samem načrtovanju trase te hitre ceste je bilo po njegovem mnenju zagotovljeno, da bodo zaradi močne burje ob cesti zgrajeni protivetrni nasipi oz. ograje. »Žal jih še danes ni, prebivalci in gospodarstveniki v Vipavski dolini pa tudi nimajo jasnega odgovora pristojnega ministrstva in DARS-a, kdaj bodo svojo obveznost izpolnili,« opozarja Vrtovec.

Predstavniki občin, območne obrtne zbornice in območne gospodarske zbornice so sicer seznanjeni z zadnjimi zagotovili vašega ministrstva in Družbe za avtoceste Republike Slovenije, da se bodo dela začela v letu 2016, letos jeseni pa naj bi bil že pripravljen javni razpis za izbiro izvajalca del. Projekt naj bi bil vključen tudi v koncesijsko pogodbo. »Vsekakor je to dobra novica, ki se je lokalni prebivalci veselimo, smo pa previdni, glede na neizpolnjene obljube zadnjih desetih let,« meni Jernej Vrtovec.

Ob tem je poslanec NSi ministru tudi sporočil, da se prebivalci okoliških vasi pritožujejo nad hrupom iz hitre ceste, zato je smotrno, da se hkrati ob postavitvi protivetrne ograje postavi tudi protihrupna. »Lokalni prebivalci, ki živijo severno hitre ceste pravijo, da se hitra cesta zelo sliši tudi v njihove domove. Zaradi tega naj ministrstvo in Dars razmislita tudi o tem, kako bi lahko omejili tudi hrup iz hitre ceste do bližnjih vasi. Razdalje med hitro cesto in nekaterimi vasmi so zelo majhne,« je dodal Vrtovec.

Tako je v zaključku ministru Gašperšiču dejal: »Spoštovani gospod minister, zanima me vaše stališče do izgradnje protivetrnih zaščitnih nasipov in ali lahko potrdite, da se bodo dela za njihovo postavitev na izpostavljenih odsekih vipavske hitre ceste Nanos – Vrtojba začela v letu 2016?«

Odgovor ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ki je pričetek gradnje ograj obljubil v letu 2016 objavljamo v celoti:

»Hvala, spoštovani predsednik za besedo. Hvala tudi poslancu gospodu Jerneju Vrtovcu za postavljeno vprašanje.

Torej, res je, kar ste navedli že v samem vprašanju, da je v skladu z določili lokacijskega načrta bilo predvideno, da se bo na temu odseku izvedla zaščita pred močnimi sunki vetra, kar pa do danes seveda v veliki meri še ni bilo realizirano. V določenih odsekih ta zaščita obstoji, v veliki meri pa je potrebno še narediti.

Skratka, v skladu z določili tega lokacijskega načrta za gradnjo te hitre ceste je DARS v letu 2010 potem pričel z aktivnostmi z izvedbo te protivetrne zaščite na trasi te hitre ceste. IN sicer sta obstajali dve fazi izvedbe, prva je pravzaprav bila že izvedena in je predstavljala samo analizo vetra na posamezno vrsto vozil in določitev teh mejnih vrednosti, hitrosti vetra pri katerih potem DARS sproža posamezne ukrepe, to je omejitev hitrosti vožnje ali pa potem zapiranje v celoti za posamezne vrste vozil. Drugi ključni ukrep pa je seveda načrtovanje in izvedba potem protivetrne zaščite. Nesporno dejstvo je, da se ta zaščita mora izvesti, saj kot ste že tudi sami navedli v svojem poslanskem vprašanju je dni, ko je ta hitra cesta zaradi burje zaprta za posamezne vrste vozil enostavno preveč. Je pa seveda ob tem potrebno upoštevati tudi samo vrednost projekta, ki pa ni zanemarljiva, ocenjena je namreč na približno 25 milijonov evrov in seveda pomeni določeno oviro za hitrejšo realizacijo tega projekta.
Vendar potem glede na navedeno lahko povem, da je izdelava projekte dokumentacije dejansko v zaključni fazi in bo v skladu s terminskimi načrti zaključena do sredine letošnjega leta. Pogoj za samo izvedbo pa je seveda zagotovitev finančnih sredstev, zato je v letu 2015 bilo torej načrtovano to financiranje izdelave same projektne dokumentacije.

Prva sredstva za samo izgradnjo te protivetrne zaščite na ravninskem delu trase pa je v skladu z načrtom izvajanja koncesijske pogodbe družbe Dars na voljo v letu 2016 in potem tudi o nadaljevanju v naslednjih letih. Seveda se skladno s finančnimi možnostmi družbe Dars. Vsekakor pa Dars in ministrstvo vse skozi sodelujeta tudi z Odborom za spremljanje izgradnje projekta, izvedbe projekta protivetrne zaščite in ga obveščata o vseh aktivnostih v zvezi s tem projektom.

Lahko pa tudi povem, da je še v tem tednu predviden ponovni periodični sestanek, kjer bo predstavnikom odbora predstavljeno delo zadnjih šestih mesecev v kolikor je minilo od zadnjega sestanka. Skratka dela potekajo, kot rečeno, projektiranje je predvideno, da bo zaključeno do sredine letošnjega leta. Torej zelo kmalu in v nadaljevanju torej sledi razpis in potem tudi izvedba prvih odsekov v naslednjem letu. Hvala.«