Jernej Vrtovec o drugem tiru Koper-Divača: Slovenija izgublja logistično in transportno tekmo

DELI:
26.10.2015, NSi

slovenija 09.07.2015, Jernej Vrtovec, poslanec, NSi, foto: Anze PetkovsekPoslanec NSi Jernej Vrtovec je na seji Državnega zbora v okviru razprave ob poslanskem vprašanju infrastrukturnemu ministru Petru Gašperšiču predstavil stališče NSi do projekta drugega železniškega tira Koper-Divača. Kot je dejal, so v NSi na to temo že v mesecu februarju zahtevali sklic nujne seje Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor. »In skoraj nerazumljivo je, da se je ob vseh znanih dejstvih danes še vedno pogovarjamo o isti stvari, še vedno se vrtimo v krogu in ne najdemo rešitev, razen tega, da vsi vemo, da je njegova izgradnja strateškega pomena za slovensko gospodarstvo in da projekt še vedno ostaja prioritetna naloga te vlade,« je pojasnil.

Opozoril je na dejstvo, da je projekt drugi tir pomemben z vidika evropskih prometnih koridorjev in Slovenija ne sme zamuditi priložnosti. Pojasnil je, da se je že pričela gradnja novega Baltskega koridorja, ki bo Slovenijo obšel. »Postavlja se vprašanje zakaj novi koridorji, kljub izjemni geografski legi ne upoštevajo naše države. Enega izmed možnih odgovorov podaja ekonomist gospod Jože P. Damijan v Sobotni prilogi z dne 24. 1. 2015. Citiram: “Očitno se zavedajo, da ena izmed štirih pomorskih avtocest med Azijo in Evropo vodi do severnega Jadrana, zavedajo se, da bo naraščajoči med srednjo Evropo in Azijo treba pripeljati preko severno jadranskih luk, torej Ravena, Benetke, Tržič, Trst, Koper, Reka, in očitno se dobro zavedajo možnosti, da Slovenija glede na zgodovinske izkušnje ne bo naredila svoje domače naloge. Zato gradijo obvoz okrog nje,« je navedel Vrtovec.

V zvezi s financiranjem je dejal, da bo drugi tir težko uresničljiv brez finančnega vložka države, hkrati pa pojasnil, da pri finančni strukturi projekta še vedno ostaja preveč »Krščanski demokrati obžalujemo, da Slovenija izgublja logistično in transportno tekmo, saj se ne moremo dogovoriti in odločati o ključnih infrastrukturnih projektih na področju transporta. Naše sosednje države teh težav praktično nimajo.«

Celotno stališče si lahko preberete TUKAJ.