DZ v prvem branju potrdil novelo zakona o pravilih cestnega prometa, ki jo je vložila NSi

DELI:
18.05.2016, NSi

poslanci5_anpe_090715Poslanke in poslanci so s 35 glasovi ZA in s 34 glasovi proti odločili, da je predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa, ki smo ga vložili v NSi, primeren za nadaljnjo obravnavo v DZ.

Čeprav je glede na razpravo kazalo, da novela ne bo dobila podpore, pa se je podpori nadaljnje obravnave pridružila tudi večina poslancev DeSUS.

“Poglavitna novost predlaganih sprememb je določitev najnižje starostne meje za voznike koles s pomožnim motorjem na 14 let in obvezna uporaba varnostne zaščitne čelade do starosti 18 let,” je ob predstavitvi novele zakona dejal poslanec NSi Jernej Vrtovec. Novela predvideva za voznike koles s pomožnim motorjem tudi uporabo identifikacijskih tablic, s čimer bi se po besedah poslanca Vrtovca lahko lažje ugotovilo povzročitelje domnevnih prometnih nesreč.

Podpredsednica NSi Iva Dimic pa je v stališču poslanske skupine NSi povedala, da je prometna varnost in z njo povezana zaščita vseh udeležencev v prometu kategorija, ki zaradi hitrega tehničnega napredka in vedno večjega števila mlajših voznikov zahteva veliko pozornost. “Nacionalni program varnosti cestnega prometa za obdobje 2013-2022 kot strateški dokument na tem področju za svoj dolgoročni cilj postavlja vizijo nič. Torej, nič mrtvih in nič hudo poškodovanih zaradi prometnih nesreč,” je spomnila Dimičeva.

Vožnja koles s pomožnim motorjem po njenih besedah predstavlja veliko sivo liso prometne varnosti, saj število nesreč z njimi narašča, predvsem v mestnih naseljih in seveda tudi na Primorskem. “Samo v lanskem letu je bilo na območju Policijske uprave Koper več kot sto prometnih nesreč v katerih so bili udeleženi kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem, kamor spadajo vsa vozila, ki ne presegajo hitrosti 25 kilometrov na uro,” je opozorila podpredsednica NSi.

Poslanke in poslanci bodo novelo zakona v drugem branju obravnavali na prihodnji redni seji državnega zbora.