Zvonko Lah ministru Gašperšiču: Za razvoj železnic bi potrebovali 10 milijard evrov

DELI:
21.03.2017, NSi

“Slovenija je zaradi svoje geografske lege pomembno tranzitno območje znotraj Evrope, saj jo prečkata kar dva koridorja TEN-T. Tranzitni promet je gost, tako na avtocestah kot železnicah, pa tudi v Luki Koper. V zadnjih dveh desetletjih je Slovenija veliko naredila oziroma zgradila razvito avtocestno infrastrukturo, skoraj nič pa se ni zgodilo na razvoju železniške infrastrukture,” je na redni marčevski seji ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču dejal poslanec NSi Zvonko Lah.

“Vlada je sprejela v letu 2015 strategijo o razvoju prometne infrastrukture, kjer se je pokazalo, kje imamo slabosti, prednosti, narejena je bila tako imenovana SWOT analiza, ki pokaže prednosti, slabosti, priložnosti in pa tudi nevarnosti. Taka analiza je ključni pripomoček in temelj za izdelavo strategije prometne infrastrukture. Na osnovi tega bi verjetno bilo potrebno narediti izvedbene načrte, način financiranja in tako naprej. Ker tako peti in deseti koridor, ki se križata v Sloveniji, ne zadostujeta oziroma železniška infrastruktura ne zadostuje zahtevam TEN-T, je potrebno še veliko narediti,” je Lah opozoril ministra.

“Imamo probleme tako Koper-Divača, Divača-Ljubljana, Vozlišče-Zalog pri Ljubljani, potem Zidani Most-Pragersko glede nosilnosti, potem imamo napajanje električne napetosti 3 kilovolte, enosmerni tok, edini smo tukaj v okolici sosednjih držav, kar nam predstavlja velike težave. Jaz sem prepričan, da bi porabili, da bi spravili na nivo železnico kot imamo avtoceste, vsaj 10 milijard evrov, ki jih pa nimamo,” je še dejal poslanec NSi Zvonko Lah in ministra za infrastrukturo vprašal, kaj namerava vlada narediti na tem področju.

Celotno vprašanje in odgovor ministra si lahko preberete TUKAJ.